Molts conductors excedeixen el límit de velocitat en aquest tram (CCMA)

Comencen a funcionar dos nous radars de tram a la C-59, a Palau-solità i Plegamans

90 km/h és la velocitat màxima permesa en les quatre ubicacions de control

Dos nous radars de tram han entrat en funcionament aquest dilluns a la C-59, a Palau-solità i Plegamans, un en cada sentit de la circulació. L'objectiu de la mesura és, segons el Servei Català de Trànsit (SCT), reduir la velocitat excessiva dels conductors, així com la sinistralitat viària.

Aquests dos nous radars corresponen al pla de seguretat viària 2021-2023 i, segons l'SCT, seran una "eina eficaç per assolir els objectius europeus de reducció de les víctimes".

En concret, es posaran en marxa dos radars de tram entre els punts quilomètrics 8,760 i 4,905 de la C-59 que controlaran la velocitat al llarg de 3,855 km de longitud, en tots dos sentits. El límit màxim de velocitat permès en tot el tram controlat és de 90 km/h.

Segons el SCT, els radars de tram són una eina eficaç per reduir la sinistralitat

Amb l'entrada en funcionament d'aquests radars de tram quedarà inhabilitat el cinemòmetre fix de punt que hi havia en aquesta ubicació. En els últims cinc anys, des del 2018, en aquest tram s'hi han registrat 22 accidents, dels quals dos han estat mortals.

Amb aquesta ampliació de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són 202,12 els quilòmetres controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Amb aquests nous dispositius, el conjunt de la xarxa viària catalana ja té 40 radars d'aquest tipus instal·lats.


Funcionament dels radars de tram

Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d'un equipament de reconeixement de matrícules situat a l'inici i al final del tram controlat que mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s'ha superat el límit màxim de velocitat permès.

Aquests cinemòmetres tenen l'objectiu de prolongar l'efecte de la reducció de velocitat durant diversos quilòmetres per fer un espai viari segur.

El Servei Català de Trànsit defensa l'ús d'aquests aparells perquè eviten frenades sobtades, cobreixen de forma efectiva un tram sencer d'una via, s'obtenen velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram, comporten un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors i complementen els sistemes de control convencionals, com els radars microones, els de làser i els piezoelèctrics.

Segons dades de l'SCT, l'any passat la velocitat excessiva o inadequada va intervenir com a causa en l'11,9% dels accidents amb víctimes en vies interurbanes a Catalunya, la mateixa xifra que es va registrar el 2019.

 

ARXIVAT A:
Trànsit
Anar al contingut