Comença la perforació del túnel de la línia 9 del metro, la més llarga d'Europa

Amb 43 quilòmetres de traçat i 46 estacions, la línia 9 del metro de Barcelona es convertirà en la més llarga d'Europa; una dada a tenir en compte per entendre la magnitud de les obres. Les més espectaculars ja han començat. És la construcció del túnel per on passarà el metro i qui s'encarrega de foradar-lo és una impressionant màquina que pesa dues mil tones.
Comença la perforació del túnel de la línia 9 del metro, la més llarga d'Europa
Santa Coloma de Gramenet

Comença la perforació del túnel de la línia 9 del metro, la més llarga d'Europa

Amb 43 quilòmetres de traçat i 46 estacions, la línia 9 del metro de Barcelona es convertirà en la més llarga d'Europa; una dada a tenir en compte per entendre la magnitud de les obres. Les més espectaculars ja han començat. És la construcció del túnel per on passarà el metro i qui s'encarrega de foradar-lo és una impressionant màquina que pesa dues mil tones.
Actualitzat
S'ha començat a perforar el túnel de la línia 9 del metro, que serà la més llarga d'Europa. El conseller en cap, Artur Mas, i el de Política Territorial, Felip Puig, han donat el senyal d'arrencada de la tuneladora que foradarà el subsòl des de Can Zam, a Santa Coloma de Gramenet. Durant l'acte s'ha presentat la mascota de la línia, que s'ha elegit entre les propostes presentades per estudiants de les escoles de disseny de Catalunya. També s'ha batejat la tuneladora, amb el nom de Besi, diminutiu de Besòs, zona on es començarà a treballar. La tuneladora és una potent màquina de més de 2.000 tones i 130 metres de llargada. Això li permet avançar, cada dia, de 5 a 10 metres en el futur túnel del metro, que en tindrà 12 de diàmetre. Excava i al mateix temps revesteix el túnel i extreu a l'exterior la terra amb una cinta transportadora. Això permet reduir molt els temps de treball i evitar molèsties. La línia 9 farà 43 quilòmetres. Tindrà un tronc comú i dos ramals a cada extrem per enllaçar Santa Coloma de Gramenet i Badalona amb el Prat de Llobregat i l'aeroport, a través de la part alta de Barcelona, l'Hospitalet i la Zona Franca. En total, 46 estacions amb connexions amb altres mitjans de transport. Es preveu que la línia s'acabi el 2.007 i transporti 90 milions de passatgers l'any. La inversió supera els 2.200 milions d'euros.