Comença a circular el primer autobús elèctric articulat de Barcelona
La línia H-16 s'electrificarà amb els 7 autobusos de gran capacitat que ha incorporat TMB
Aques dilluns comença a circular el primer autobús elèctric de gran capacitat a Barcelona. Ho fa a la línia H-16, una de les línies horitzontals, la que enllaça la Zona Franca i el Fòrum.
A diferència d'altres autobusos senzills elèctrics que ja circulen, aquests són articulats. Fan 18 metres i poden portar 120 passatgers. I perquè no hagin de dur bateries com els altres, ja que haurien de ser molt grans, porten incorporat un pantògraf plegable al sostre per poder-se acoblar a punts de recàrrega ràpida situats al començament i al final de la línia.
🔌 "Els nous vehicles incorporen un sistema de càrrega ràpida en ruta que es combina amb la càrrega nocturna i que garanteixen l'autonomia al llarg de la jornada." pic.twitter.com/VdaODAn1lV
Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) 30 de novembre del 2018
Mercedes Vidal, presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona, explica l'objectiu que s'ha fixat la companyia amb aquests vehicles.
"És electrificar totalment la línia H-16. Ja la tenim preparada, amb els punts de càrrega a l'inici i al final de la línia. La idea és que aquests autobusos no necessitin anar a la cotxera per recarregar-se."
També incorporen sistemes intel·ligents de conducció. Els retrovisors s'han substituït per càmeres i sensors. El conductor té una visió perimetral de 270 graus i les rodes són d'alumini: pesen menys i duren més.
"Els nous autobusos també incorporen innovacions tecnològiques per millorar la seguretat i la sostenibilitat:
Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) 30 de novembre del 2018
📷 Substitució dels retrovisors per càmeres intel·ligents.
👀 Sistema de visió perimetral de 270º per facilitar les maniobres.
💦 Llums automàtics i eixugavidres intel·ligents." pic.twitter.com/F2Ilhv2Oqz
TMB disposa d'un total de 7 autobusos elèctrics articulats. Tots s'aniran incorporant a la línia H-16.
- ARXIVAT A:
- MobilitatMedi ambientSostenibilitat