Mampara Glassafe per aïllar els seients (Aviointeriors)

Com mantenir la distància social dins d'un avió durant el vol

Es planteja deixar buits els seients centrals, una mesura que representa costos, mentre apareixen idees com mampares per separar els passatgers i, així, evitar contagis

Sílvia MateuActualitzat

Amb els vols de baix cost, l'espai per a cada passatger s'ha anat fent cada vegada més petit, cosa que facilita el contagi del coronavirus, que tot el món intenta frenar. Conciliar el turisme de masses i la distància social dins d'un avió no és un repte senzill.

La firma italiana Aviointeriors, especialitzada en disseny, ha fet dues propostes per mantenir la capacitat dels aparells incorporant-hi unes mampares als seients que aïllen els passatgers.

La companyia explica que amb aquestes mampares s'aconsegueix "evitar o minimitzar els contactes i les interaccions a través de l'aire i reduir la probabilitat de contaminació per virus o altres" i que es fabriquen amb material transparent perquè tota la cabina "sigui harmònica i lleugera estèticament", tot i que també ofereix la possibilitat de fer-les més opaques, si alguna companyia ho prefereix.


Dos models de mampares

Aviointeriors proposa dos models: Glassafe i Janus. El primer és el més senzill i el segon l'ha batejat amb el nom del déu romà de dues cares perquè el seient central de la fila de tres es situa en posició inversa als altres dos, per assegurar l'aïllament màxim. El seient del mig mira cap enrere, en la direcció contrària al vol.

Les mampares no són ideals per a persones claustrofòbiques o que viatgin amb nens, però el disseny permet accedir a les safates i a la mascareta d'oxigen que baixa en cas necessari. Abans d'instal·lar-se a cap avió, també cal assegurar-se que no plantegin cap problema de seguretat.

 

Model de seient Janus per evitar contagis (Aviointeriors)

 

Seients centrals buits

Mentrestant, la solució més senzilla que estudien les autoritats per mantenir la distància de seguretat als avions no és posar mampares, sinó deixar lliure el seient del mig de cada filera. És simple, però no barat, i el conseller delegat de Ryanair, Michael O'Leary, no en vol ni sentir a parlar.

En unes declaracions al Financial Times, ha avisat que Ryanair no ho farà perquè amb un avió al 60% de capacitat no guanya diners i que ja n'ha informat el govern irlandès:

"L'Estat haurà d'assumir el cost de deixar aquestes files buides o, en cas contrari, no volarem".

 

Ryanair avisa que amb un avió al 60% de capacitat no guanya diners

 

O'Leary és més partidari de l'ús obligatori de mascaretes i els controls de temperatura als aeroports, quan s'aixequin les retriccions als vols.

 

En qualsevol cas, no s'espera que hi hagi gaires problemes a curt termini perquè la demanda trigarà a tornar als nivells anteriors a la pandèmia i no serà tan difícil espaiar els passatgers. Les aerolínies, com tot el sector turístic, saben que costarà recuperar la normalitat, mentre intenten no fer fallida.

Fa pocs dies, l'Associació Internacional de Transport Aeri, IATA, calculava que les aerolínies de transport de viatgers perdran aquest any 314.000 milions de dòlars (més de 286.000 milions d'euros).

ARXIVAT A:
TurismeCoronavirus
Anar al contingut