Uns operaris canvien la marca de Bankia a una oficina de la Rambla del Poblenou de Barcelona, en una foto del mes d'abril (ACN/Albert Cadanet)

Com afecta els clients de Bankia la migració a CaixaBank d'aquest cap de setmana

Els set milions i mig de clients de Bankia només podran anar als caixers i pagar amb targetes, fins que diumenge s'acabi el procés

Actualitzat
TEMA:
Banca

Pas clau en la fusió entre CaixaBank i Bankia. Ja poden operar com a entitat única, un canvi que notaran bàsicament els clients de Bankia. No afecta els de CaixaBank.

La integració tecnològica, operativa i comercial ha començat divendres a partir de les tres de la tarda, quan han tancat les oficines, i ha anat més ràpid del previst. Havia d'acanbar diumenge, però dissabte ja estava enllestit


45 vegades Spotify

CaixaBank l'ha definit com la integració més gran que s'ha fet mai a l'Estat. S'han transmès 7,6 milions de clients actius de Bankia amb un volum de 10,4 petabytes.

Segons el banc, això equival a 2.500 milions de documents digitalitzats que, estesos en paper, ocuparien la superfície de més de 20.000 camps de futbol.

El volum d'informació equival a 1.800 milions de cançons en format MP3 d'alta qualitat, és a dir, 45 vegades totes les cançons d'Spotify.

Durant el cap de setmana els clients de Bankia només podran anar als caixers i pagar amb targeta (CCMA)

Bizum i transferències

Dijous els clientes de Bankia ja van poder notar que no es feia automàticament l'actualització del saldo, després de fer alguna operació, sinó que trigava unes dues o tres hores. Fins que es completi la migració, l'actualització està  suspesa als canals digitals de Bankia i el client només veurà les dades registrades fins divendres.

Els clients procedents de Bankia han tingut interrupcions temporals dels serveis de banca digital. Ara ja es poden fer consultes i operacions, com transferències.

Des d'aquest dissabte ja poden fer pagaments amb Bizum, malgrat que el compte d'origen o destí sigui de Bankia.

Un antic caixer de Bankia, ara de CaixaBank (CCMA)

Caixers i targetes

Funcionaran normalment tots els caixers i els terminals que s'utilitzen als punts de venda.

Tampoc es notarà cap canvi amb les targetes emeses per Bankia, de manera que es podran fer compres en botigues físiques i online.


Web i app de Bankia

La migració s'ha fet durant el dissabte 13 de novembre. La web i l'aplicació de banca mòbil de Bankia ja es redirigeixen automàticament al web de CaixaBank i a les aplicacions CaixaBankNow i Imagin.

Els clients de Bankia ja poden descarregar les aplicacions de CaixaBank perquè totes les seves dades ja estan transferides.

D'entrada, podran fer servir les mateixes claus que tenien amb Bankia. Cal que disposin del seu telèfon mòbil per fer les comprovacions de seguretat que demanarà el sistema. En cas que no hagin actualitzat el número de mòbil que té l'entitat, només podran consultar el compte però no fer compres per internet, fins que el banc tingui el telèfon correcte.

Canvi del número de compte

Els clients procedents de Bankia tindran un altre codi IBAN, el que correspon als comptes de CaixaBank, però les targetes i les domiciliacions es mantindran igual. El canvi al nou compte serà automàtic.

El número de targeta no canvia i no cal canviar-la fins que es renovi o s'acosti la data de caducitat.


Canvis de contracte

A partir del dilluns 15 de novembre, no hi haurà diferències en l'oferta comercial ni en l'operativa. Totes les oficines de l'entitat, incloses les provinents de Bankia, tindran els mateixos productes i serveis.

Els contractes dels antics clients de Bankia es transmetran a la filial de finançament al consum i mitjans de pagament de CaixaBank, Payments & Consumer, amb els canvis de condicions corresponents.

La integració no afectarà les condicions de la hipoteca o préstecs personals firmats amb Bankia, ja que els contractes continuaran vigents.


Alerta al frau

El banc ha recordat que mai demanarà als clients que facilitin les dades personals o claus responent a trucades, SMS o e-mails.

El grup presidit per José Ignacio Goirigolzarri i dirigit per Gonzalo Gortázar té uns 21 milions de clients i la xarxa comercial més gran d'Espanya i Portugal, amb més de 6.000 oficines, més de 15.000 caixers i un 71,4% de clients digitals.

ARXIVAT A:
Banca
Anar al contingut