Colau estudiarà a partir del juliol del 2020 posar un peatge d'entrada de Barcelona

Colau estudiarà a partir del juliol del 2020 posar un peatge d'entrada de Barcelona

L'alcaldessa diu que és una de les mesures que hi ha sobre la taula si la zona de baixes emissions permanent que entrarà en vigor l'1 de gener "és insuficient"
Actualitzat
TEMA:
Contaminació

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha afirmat que l'Ajuntament està estudiant posar un peatge d'entrada a la ciutat de Barcelona a partir del mes de juliol del 2020. En una entrevista a "Els matins", Colau ha dit que primer caldrà valorar, durant sis mesos, l'impacte de la zona de baixes emissions permanent que entrarà en vigor l'1 de gener.

"Pot ser que [la zona de baixes emissions permanent] no sigui suficient, i hem d'estudiar altres mesures com el peatge, que és una de les propostes de les entitats. Ens posem ja a estudiar-ho."

Colau ha defensa que "com a ajuntament hem fet molt i hem de fer més" per lluitar contra l'emergència climàtica i ha recalcat que el més important és que "hi ha una conscienciació ciutadana", per això les mesures contra la contaminació "no crec - ha assenyalat - que siguin impopulars, sinó que la ciutadania les està demanant".

Ada Colau ha afegit que la contaminació és un problema de salut "molt greu", que "pot provocar moltes malalties" i que afecta especialment els nens, i ha incidit en el fet que a Barcelona hi ha "grans infraestructures, com el port i l'aeroport, que generen altes emissions".

L'alcaldessa també ha instat a la "col·laboració de totes les administracions amb polítiques valentes" per lluitar contra la contaminació, i ha afegit que "és contradictori decretar l'emergència climàtica i voler ampliar infraestructures com el port i l'aeroport".

"Hi ha una consciència ciutadana que ens està demanant mesures contra la contaminació, malgrat l'oposició d'alguns lobbies."

 

En què consisteix la zona de baixes emissions permanent?

 

El pròxim 1 de gener l'Ajuntament té previst posar en marxa la zona de baixes emissions permanent, amb restriccions de trànsit en aquestes vies i en altres punts d'entrada a la ciutat. Segons el consistori, la implantació d'aquesta nova mesura afectarà 125.000 vehicles sense etiqueta ambiental de la DGT i suposarà una disminució d'un 15% de la contaminació de l'aire a Barcelona el 2024.

La zona de baixes emissions funcionarà de dilluns a divendres en horari laboral, de 7.00 a 20.00 hores.

Aquesta zona de baixes emissions no només inclou la ciutat de Barcelona, sinó també part de quatre municipis circumdants, Sant Adrià de Besòs, l'Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat i Cornellà de Llobregat. Queden excloses d'aquesta prohibició la Zona Franca industrial, Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes. També en queden exemptes les rondes. Els vehicles afectats hi podran circular, però no sortir-ne per accedir a la ciutat.

Recupera íntegra l'entrevista a l'alcaldessa de Barcelona:

 

 

Tot just aquest dimarts, la justícia va dictaminar que el nou alcalde de Madrid, el popular Luis Martínez-Almeida, no pot deixar de sancionar els infractors que entren a la zona de baixes emissions del centre de la capital espanyola, coneguda com a Madrid Central, que va tirar endavant l'anterior alcaldessa, Manuela Carmena.

L'argument del jutge és que ha de prevaler la protecció de la salut i el medi ambient.

ARXIVAT A:
Medi ambient Ada Colau Contaminació Crisi climàtica

Judici del procés

El més vist

AVUI ÉS NOTÍCIA