Senyalització del màxim de velocitat a 30 km/h a l'eix de la Creu Coberta-Sants (ACN/Blanca Blay)
Senyalització del màxim de velocitat a 30 km/h a l'eix de la Creu Coberta-Sants (ACN/Blanca Blay)

Colau defensa una Barcelona a 30 km/h l'endemà del primer mort amb patinet elèctric

"Reduir la velocitat és salvar vides", assegura l'alcaldessa

L'Ajuntament de Barcelona defensa estendre la zona 30 a la ciutat per reduir la gravetat dels accidents. Això, després del primer conductor d'un patinet elèctric mort en un accident a l'Eixample.

En una entrevista a "Els matins" de TV3, Colau ha recordat que en la immensa majoria d'accidents de trànsit a la ciutat hi ha implicats vehicles amb motor --cotxes i motos-- i l'excés de velocitat. "Reduir la velocitat és salvar vides", ha assegurat l'alcaldessa:

"Per això estem insistint que hem de passar d'una ciutat que va a 50km/h a una que va a 30, perquè això vol dir reduir les possibilitats de mort a gairebé zero."

 

La Guàrdia Urbana està investigant com va anar l'accident, que va passar a Provença amb Pau Claris, una cruïlla complicada en un dia laborable.

El conductor del patinet elèctric va topar amb una furgoneta. El trànsit de cotxes, la intersecció de dos carrils bici de doble sentit i línies de contenidors que dificulten la visió seran clau perquè la investigació aclareixi per què es va produir el xoc.

La convivència de patinets amb cotxes i vianants és una pedra a la sabata des que es van fer populars i hi ha queixes per totes bandes. Els conductors de patinet se senten indefensos, i els conductors professionals es queixen que tampoc els ho posen fàcil.

Als patinets elèctrics se'ls considera un vehicle de mobilitat personal a motor. Aquest tipus de dispositius sumen 5.869 multes i han tingut 243 accidents els primers 7 mesos d'aquest any a Barcelona. Cinc conductors van resultar ferits greus.

Amb aquesta ja són una desena les morts en accident de trànsit a Barcelona aquest any.

 

ARXIVAT A:
MobilitatAda ColauTrànsit
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut