Barcelona

Clickair ja ha venut 50.000 bitllets i ha contractat el "handling" a Iberia

La nova companyia de vols barats Clickair ha anunciat que ja ha venut 50.000 bitllets en només sis dies de comercialització. També ha explicat que ha contractat els serveis de terra ("handling") a Iberia, propietària del 20% d'aquesta nova societat. La nova línia de baix cost Clickair, amb seu a Barcelona, preveu crear mil llocs de treball directes i deu mil d'indirectes en el termini de tres anys, la majoria a Catalunya. La nova aerolínia comença a operar l'1 d'octubre i preveu expandir-se cap a l'Europa de l'Est i tot el Mediterrani.

Actualitzat
El director general de Clickair, Álex Cruz, ha ofert avui la seva primera conferència de premsa a Barcelona, en què ha explicat les línies generals d'actuació de la nova aerolínia, que tindrà seu a Barcelona, i la seva principal base d'operacions serà al Prat.

Un dels punts que han suscitat més preguntes ha estat el servei de terra que utilitzarà Clickair, ja que l'aturada del passat 28 de juliol a l'aeroport del Prat es va produir, entre altres motius, per la incertesa que tenien els treballadors després que Iberia perdés el concurs del "handling" a l'aeroport barceloní. El director de Clickair ha afirmat que de moment la companyia tindrà el servei de "handling" amb Iberia, ja que "ens va fer una oferta bastant atractiva".

Cruz s'ha mostrat convençut de l'èxit de la nova empresa, "amb 120 milions d'euros d'inversió" i plans per passar dels tres avions de què disposa actualment a una flota de 30 aparells Airbus A-320 el 2008.

Segons el director comercial de la companyia, els plans de futur de Clickair passen per aconseguir 7 milions de passatgers el 2007 i 10 milions el 2008. A més, preveu crear mil llocs de treball directes i deu mil d'indirectes en tres anys. Clickair també ha detallat que en el futur la seva política comercial passarà per oferir un petit nombre de bitllets a preus reduïts i la resta, en funció de la demanda que hi hagi per a cada vol.

Els directius de Clickair s'han esforçat a destacar la seva independència d'Iberia, que té el 20% de la companyia, amb un disseny de rutes propi i una estratègia absolutament diferenciada. Tot i això, Iberia donarà els serveis de terra a la nova línia, li farà el manteniment dels avions i li ha cedit part dels "slots" (temps i espai d'aterratge i enlairament als aeroports), ja que Iberia comercialitza també els bitllets de la seva participada amb codi compartit.

Clickair, que té la seu central a Barcelona, té previst expandir-se cap a l'Europa de l'Est pròximament.
Anar al contingut