Clam del món econòmic per l'ampliació de l'aeroport del Prat

200 agents econòmics exigeixen que les administracions es posin d'acord per consolidar el Prat com a hub internacional i enfortir la connexió ferroviària

RedaccióActualitzat

Foment del Treball, la Pimec, la Cambra de Comerç, Mobile World Capital, el Cercle d'Economia, el Círculo Ecuestre, el RACC, Esade i fins a 200 entitats més firmen un manifest per ampliar l'aeroport del Prat.

Els principals actors del món econòmic i empresarial català asseguren que cal un missatge "clar i contundent" de les administracions a favor de l'ampliació.

"No es pot renunciar a una inversió de 1.700 milions d'euros en una infraestructura que contribueix en el 7% del PIB."

Els agents econòmics reclamen un acord entre Aena, la Generalitat, l'AMB i els ajuntaments de Barcelona i del Baix Llobregat propers a l'aeroport del Prat. Volen que enviïn a les institucions europees un missatge que justifiqui l'ampliació de la infraestructura.

En concret creuen que és necessari l'allargament de 500 metres de la tercera pista i la construcció d'una terminal satèl·lit. L'objectiu és consolidar la infraestructura com a hub internacional i enfortir la connexió ferroviària de Rodalies i AVE amb el territori.

 

 

El manifest també demana a Aena que aposti pel futur dels aeroports de Girona-Costa Brava i Reus amb "inversions destacades".

 

"Inajornable" en un moment de necessitat

Les entitats han convocat un acte el 2 de juny a Esade per escenificar el compromís amb una ampliació que consideren "inajornable".

En el manifest, adverteixen que seria "senzillament inacceptable" que es rebutgés l'ampliació "en moments de tanta necessitat de recuperació econòmica".

"El cost d'oportunitat i d'imatge de no portar a terme aquesta inversió seria altíssim per a l'economia de Catalunya."

Calculen que l'aeroport aporta al voltant d'un 7% del PIB a l'economia catalana i que, si tirés endavant l'ampliació, la contribució s'elevaria fins al 9%.

Turisme i valor afegit

La inversió, que xifren en 1.700 milions, creuen que permetria a Barcelona i Catalunya mantenir-se com a destí turístic, però també "dinamitzar l'activitat econòmica generant ocupació, atracció i retenció de talent i inversió internacionals".

A més, asseguren que un aeroport ampliat ajudaria a atraure activitats d'alt valor afegit.

 

Imatge de l'exterior de la Terminal 2 de l'aeroport del Prat en obres el 8 de març de 2021. (Horitzontal)
Exterior de la Terminal 2 de l'aeroport del Prat (ACN)

Com es pot fer l'ampliació?

El manifest també afronta els possibles problemes de l'ampliació. Un dels principals arguments en contra d'allargar 500 metres la pista curta és la invasió de la Ricarda, una zona protegida mediambientalment. Per això, les entitats signants diuen que l'ampliació de l'aeroport ha de ser "perfectament compatible amb la protecció de la biodiversitat mitjançant l'adopció de les mesures compensatòries adequades i proporcionades".

També demanen que Aena es comprometi a compensar els afectats i a crear un nou espai natural al delta del Llobregat.

El ple de l'Ajuntament de Barcelona ha votat recentment en contra de l'ampliació, escenificant el desacord entre els comuns i el PSC, els dos socis de govern. Els factors mediambientals, també en aquest cas, són el gran escull. 

L'ampliació de l'aeroport té en els ecologistes els seus principals detractors. Diverses plataformes denuncien que l'ampliació de l'aeroport és contrària a la lluita contra el canvi climàtic.
 

 



 

 

 

ARXIVAT A:
Aeroports
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut