Reus

CiU vol millorar l'estat de les rondes i de les entrades a la ciutat de Reus

El candidat a l'alcadia per CiU, Carles Pellicer, i el número nou de la llista, Miquel Maria Aragonès, han exposat en un minibús les seves propostes urbanístiques. En general, CiU proposa una sèrie d'actuacions que tenen com a objectiu canviar l'aspecte de les entrades per carretera a la ciutat i les rondes per vies en forma de bulevards. Des de CiU, també s'ha apuntat la necessitat de canviar alguns passos que connecten barris i el centre urbà "a causa del seu estat tercermundista".

Actualitzat
La construcció de les variants sud i est de Reus condiciona els accessos a la ciutat i les rondes. A partir d'aquest plantejament, la candidatura de CiU de Reus ha proposat un pla urbanístic per millorar la imatge de les entrades a Reus i, de passada, la seva funcionalitat i continuïtat en les rondes. El número nou de la llista de CiU, l'enginyer Miquel Maria Aragonès, ha mostrat dalt d'un minibús aquells punts que necessiten un canvi urbanístic o una actuació urgent. En el cas de les entrades, l'arribada a la ciutat de les carreteres de Salou, Tarragona, Montblanc i Cambrils "haurien de deixar de conservar el format de carretera i passar a ser bulevards o passejos equipats per accedir a la ciutat". Segons CiU, també és necessari actuar de manera similar a les rondes de la ciutat, com ara les avingudes de Sant Bernat Calvó, del Comerç, President Macià, Marià Fortuny, el asseig Mata i Països Catalans. El model de bulevard proposat seria un passeig amb carrils de circulació, rotondes per fer disminuir la velocitat, una mitjana, voreres amples, enjardinament de la via i un carril bici, entre altres elements. Una altra millora necessària pels nacionalistes és la dels passos entre algun barri i el nucli urbà de Reus. Per exemple, el pas del barri de Sant Josep Obrer, que, independentment de l'aixecament del pas de la via de tren, "s'hauria d'ampliar per dalt i per baix perquè hi poguessin circular tant vehicles com persones". Una altra mancança que apunta CiU són les zones d'aparcament. Així, existeixen, segons CiU, nombrosos solars abandonats que podrien tenir aquesta funció. A la vegada, això s'hauria de completar amb l'arribada del transport públic urbà a zones on no arriba actualment, com el Mas del Carpa, la urbanització Sant Joan i les Palmeres, i reforçar-lo en altres zones, com la urbanització Pelai.
Anar al contingut