Cartell de la nova versió de "Mulan"  (Disney)
Cartell de la nova versió de "Mulan" (Disney)

Cinemes i espectadors critiquen que "Mulan" s'estreni a Disney+ i no a les sales

Disney avança, en una decisió sense precedents, que estrenarà "Mulan" al setembre en streaming a través de Disney+, sense passar per les sales

Actualitzat

La companyia Disney ha decidit estrenar la nova versió de "Mulan" a través de la seva plataforma de streaming a canvi d'una tarifa extra de 30 dòlars. Una decisió que ja ha desencadenat les crítiques dels seguidors i dels exhibidors de cinema. Després d'ajornar-se'n l'estrena a finals de març, s'havia anunciat per al 4 de setembre, però Disney ha avançat, en una decisió sense precedents, que la faria en streaming a través de Disney+, sense passar per les sales.

Tot i aixì, la companyia ha assegurat que la pel·lícula s'estrenarà simultàniament en els cinemes als països on hagin reobert les sales i no ha hagi arribat Disney Plus. La plataforma de streaming funciona als Estats Units, el Canadà, Austràlia, Nova Zelanda i diversos països europeus, com Espanya i França.

L'anunci l'ha fet el CEO de Disney Bob Chapek quan ha fet balanç dels resultats trimestrals de l'empresa. Chapek ha dit que es tracta d'"una nova oportunitat" per portar aquesta pel·lícula "a un ampli públic que ara no pot anar al cinema" així com per augmentar el valor de la plataforma. Una iniciativa, afegeix, que si funciona, podria ajudar a recuperar la inversió feta en la mateixa pel·lícula.

 

 

Les xarxes bullen amb l'anunci

Precisament, els seguidors de "Mulan" creuen que el preu de lloguer de la cinta en streaming és abusiu: uns 30 dòlars, més la subscripció a la plataforma, a banda que, a la nova versió, amb personatges de carn i os, no hi apareixen alguns dels personatges originals ni tampoc algunes de les cançons, respecte a la versió animada del 1998. Les crítiques a les xarxes no s'han fet esperar.

 

Crítiques des del gremi de Cinemes

En la mateixa línia, des de Catalunya, el president del Gremi de Cinemes, Camilo Tarrazon, ha dit a Catalunya Ràdio que els grans perjudicats no només seran les sales, sinó els consumidors.

"No podrà veure la pel·lícula en el seu format original, s'haurà de veure en l'únic canal integrat de l'empresa al preu que fixi. Per als cinemes que havíem donat suport en aquesta pel·lícula és una deslleialtat."

Segons Tarrazon, a Disney li faltava producte per alimentar el seu canal i revaloritzar les seves accions.

"Les seves accions ara estan a un preu de 130 dòlars, el millor des del febrer. No es tractava ni de defensar "Mulan" ni de donar suport a les sales de cinema ni de pensar en el consumidor. Els preocupava la cotització de les accions i des d'aquest aspecte ho han aconseguit."

ARXIVAT A:
Cinema
Anar al contingut