Catalunya tindrà 21.000 nous punts de recàrrega per a vehicles elèctrics

El Pla Estratègic per al Desplegament d'Infraestructures de Recàrrega per als Vehicles Elèctrics del govern està dotat amb 5,8 milions d'euros

RedaccióActualitzat

El govern ha aprovat avui el Pla Estratègic per al Desplegament d'Infraestructures de Recàrrega per als Vehicles Elèctrics (PIRVEC) 2016-2019, que vol "garantir el subministrament energètic" als usuaris i al parc de vehicles que estigui de pas per la xarxa viària catalana.

L'estratègia pretén incentivar la instal·lació de 21.000 nous punts de recàrrega vinculats, 360 noves estacions de recàrrega semiràpida en xarxes urbanes i centres d'oci, i 81 punts de recàrrega ràpida d'accés públic i directe des de la xarxa viària. El pla compta amb una dotació de 5,8 milions d'euros per tal de "superar les barreres que, a dia d'avui, impedeixen que Catalunya assoleixi els nivells d'implantació que el vehicle elèctric té en altres països d'Europa".

Els 21.000 nous punts de recàrrega vinculats s'afegeixen als 4.000 ja existents. S'establiran també accions d'informació i assessorament tècnic per part de l'Institut Català d'Energia (ICAEN), i línies d'ajut de fins al 50% del cost de la instal·lació en els casos on hi ha barreres significatives per a la seva implantació, com en els aparcaments de les comunitats de propietaris. A aquesta línia es destinaran 2,6 milions d'euros.

Jordi Baiget, conseller d'Empresa i Coneixement, ha explicat que l'objectiu del pla és "fer més fàcil que aquests cotxes es recarreguin per tot el territori català".

A Catalunya hi ha uns 5.000 cotxes elèctrics purs. L'any passat es van matricular uns 500 vehicles elèctrics a Catalunya, que representen un 0,4% del total dels vehicles que es van vendre a Catalunya, una xifra molt modesta, si es compara amb la d'altres països europeus. Destaca Noruega, on els vehicles elèctrics matriculats l'any passat van ser un de cada quatre. Però a la majoria de països, aquesta xifra es mou entre l'1 i el 2%.

Les flotes de vehicles de serveis, públics o privats, són les que estan apostant més per l'elèctric, però el cotxe particular encara es resisteix.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut