Catalunya batega un total de 8.864.016 euros. La Marató de TV3 del 2014 · Malalties del cor

Catalunya ha bategat avui al ritme de La Marató de TV3. El resultat d'aquesta intensa jornada és un marcador que frega els 9 milions d'euros i que permetrà impulsar de manera decisiva la recerca en malalties del cor.

Després de 15 hores d'emissió en directe, La Marató de TV3 ha aconseguit avui, en la seva 23a edició, dedicada a les malalties del cor, un èxit contundent de participació i una recaptació de 8.864.016 ¿. Aquesta és la xifra que reflectia el marcador quan, a les 0.58h, Mònica Terribas i Quim Masferrer acomiadaven el programa des del plató 1 de Televisió de Catalunya.

Han fet possible aquest resultat les desenes de milers de donatius al 905 11 50 50 i la mobilització social que s'ha desplegat a l'entorn de la iniciativa. La xifra aconseguida és provisional, ja que s'incrementarà amb els donatius que arribin fins al 31 de març, quan es farà el tancament definitiu d'aquesta edició.

Divulgació, sensibilització i entreteniment per a les malalties del cor

La Marató 2014 ha donat el tret de sortida a les 8 del matí a Catalunya Ràdio, amb el programa dirigit i conduït per Sílvia Cóppulo. L'espai ha presentat les primeres entrevistes del dia a metges i testimonis de persones afectades per malalties del cor i s'ha acostat a algunes de les moltes activitats populars que s'estaven celebrant a les poblacions catalanes. També ha estat present quan, a les 9 del matí, es posaven en marxa les primeres línies telefòniques a Fira de Barcelona per recollir donatius.

A les 10 en punt, des de TV3, Mònica Terribas i Quim Masferrer donaven la benvinguda a La Marató 2014. Durant més de 15 hores en directe, els presentadors han conduït una fórmula televisiva única que combina la divulgació científica, amb la sensibilització i l'entreteniment més variat.

En la vessant divulgativa del programa, els espectadors han pogut conèixer i entendre com funciona el cor i per què es produeixen malalties com l'infart, la valvulopatia, l'arítmia o la mort sobtada, entre altres. Conceptes mèdics que s'han fet entenedors gràcies a les accions visuals al plató i a les entrevistes amb experts en cardiologia.

Per oferir una visió global de les malalties del cor, La Marató ha entrevistat al voltant de 40 persones afectades que han explicat, en un acte de valentia i generositat, què suposa conviure amb una patologia del cor. El vessant mèdic i testimonial de les malalties del cor s'ha combinat en molts casos per mostrar com ha avançat la recerca en aquest àmbit. Oferint tractaments eficients salven vides i milloren molt la qualitat de vida dels pacients. Tanmateix, també s'ha explicat l'alta incidència de les malalties del cor, que a Catalunya són les responsables d'una de cada quatre morts, i com la recerca encara té grans reptes per superar.

Encapçalats per la banda de La Marató de TV3, Se Atormenta una Vecina, que ha interpretat la sintonia del programa al llarg de les 15 hores d'emissió, molts músics i artistes de totes les disciplines han posat la nota d'entreteniment i espectacle al dia. D'aquesta manera, gran part dels artistes que han participat en el disc de La Marató 2014 han pujat a l'escenari per interpretar els temes inclosos en la desena edició del compacte. Els espectadors han pogut gaudir de les actuacions en directe d'Antonio Orozco, Andrea Motis i Joan Chamorro, Rosana, Projecte Mut o Joan Dausà, entre d'altres.  La dansa, l'espectacle científic, el musical i l'humor han tingut també un espai en La Marató gràcies a les col·laboracions d'Omar & Workteam Urban Dance, Dani Jiménez, el Súper 3, "Sister Act" o en Peyu de l'"APM?", per posar alguns exemples.

També ha participat en el programa la classe de 4t d'ESO de l'Escola Brianxa de Tordera, guanyadora de la 16a edició del concurs Pinta La Marató. La iniciativa, que proposava als joves interpretar plàsticament conceptes relacionats amb les malalties del cor, s'emmarca en la campanya de conferències divulgatives als centres educatius. S'han fet un total de 4.300 sessions,que han arribat a 200.000 joves.

Catalunya s'ha mobilitzat intensament per La Marató

Fora del plató, la societat catalana ha tornat a protagonitzar un moviment de gran vitalitat per donar suport a La Marató. S'han fet més de 2.000 activitats populars organitzades per entitats i col·lectius de tot tipus, que des de les 41 comarques catalanes han sumat esforços per impulsar la recerca en les malalties del cor. Un moviment que ha aconseguit implicar 1 milió de persones i que s'ha mostrat de diferents maneres al llarg del programa.

Nombroses cares conegudes dels àmbits esportiu, cultural i artístic han mostrat la seva adhesió a La Marató amb una crida amb gran càrrega emocional en la qual situaven la seva mà sobre el cor i pronunciaven l'eslògan de La Marató d'aquest any: "Truca. La investigació respon". Lluís Llach, Antonio Banderas, Jordi Évole, Pep Guardiola i les plantilles dels primers equips del F.C. Barcelona i del RCD Espanyol són algunes de les cares que s'han pogut veure en aquestes mostres de suport.

El F.C. Barcelona ha cedit, un any més les instal·lacions del Miniestadi on s'ha jugat el tradicional partit de La Marató, que enfronta, de manera amistosa, personalitats del món de l'esport i la cultura. Alguns dels participants d'aquesta edició han estat Àlex Màrquez, Àlex Corretja, Marc Balaguer o Carles Roig.

Al voltant de 2.400 voluntaris han cedit el seu temps per atendre els milers de trucades de donatius al 905 11 50 50 des de les 4 seus telefòniques que han funcionat al llarg de la jornada: Fira de Barcelona, Universitat de Lleida, Port de Tarragona, i Palau de Congressos de Girona. Un miler de línies telefòniques instal·lades en aquests espais han permès absorbir la solidaritat dels catalans que s'ha traduït en el marcador final.

La Marató 2.0

Durant el programa, La Marató ha tingut una gran presència a les xarxes socials. Al llarg de 15 hores d'emissió, la pàgina de Facebook ha guanyat 2.576 nous seguidors i en aquest moment compta amb 202.439 usuaris.

A Twitter s'han guanyat 1.455 seguidors durant el programa i ara en suma 43.900.

Els "hashtags" que han centrat aquesta edició de La Marató a les xarxes socials han estat #LaMaratóTV3 i #LaInvestigacióRespon, que en 24 hores han obtingut 39.581 piulades.

Com a novetat d'aquest any a les xarxes socials hi ha el compte d'Instagram del programa, @lamaratotv3, que en un sol dia ha sumat 1.041 seguidors i ara en té 2.405.

La destinació dels fons recaptats en La Marató 2014

La inversió en recerca dels fons recaptats a La Marató 2014 permetrà continuar avançant per guanyar anys i qualitat de vida a persones afectades per alguna malaltia del cor, mitjançant el finançament de projectes d'investigació.

Al febrer del 2015, La Fundació La Marató de TV3 obrirà la convocatòria d'ajudes a la recerca en les malalties del cor, on els investigadors experts en aquestes patologies es poden presentar per optar al lliurament d'ajudes. Serà durant el mes de novembre del 2015 quan es farà pública la destinació final dels fons recaptats en aquesta edició.

Fotos

tv3.cat/marato

 

Anar al contingut