Castigar més l'ús del mòbil i limitar els patinets, entre les noves mesures de Trànsit
La DGT dobla els punts perduts per manipular el mòbil al volant, de 3 a 6, per lluitar contra les distraccions al volant, la principal causa d'accidents
Castigar més l'ús del mòbil i limitar els patinets, entre les noves mesures de Trànsit

Castigar més l'ús del mòbil i limitar els patinets, entre les noves mesures de Trànsit

La DGT dobla els punts perduts per manipular el mòbil al volant, de 3 a 6, per lluitar contra les distraccions al volant, la principal causa d'accidents

RedaccióActualitzat
TEMA:
Mobilitat

El paquet de reformes aprovades pel Consell de Ministres pretén anar cap a un nou model de ciutat i convivència urbana en què els vehicles perden protagonisme.

D'aquesta manera, el govern espanyol vol prohibir la circulació de patinets per zones de vianants, castigarà més l'ús del telèfon mòbil en la conducció i limitarà la velocitat màxima a les ciutats.

L'avantprojecte de reforma de la llei de circulació preveu treure més punts per l'ús del telèfon mòbil amb la mà mentre es condueix. Es passarà dels tres actuals al doble, sis.

Segons el ministre de l'Interior, Fernando Grande Marlaska, "des de 2016 les distraccions són la primera causa d'accidents mortals. A més, quan es va posar en marxa el permís per punts no existien aplicacions de missatgeria tipus whatsapp".

Els detalls de les mesures, que s'inclouen en la reforma de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles a Motor i Seguretat Vial, del Reglament General de Vehicles i del Reglament General de Conductors, són les següents:


Carnet per punts

Pugen de 3 a 6 els punts que es perden per conduir amb el mòbil agafat amb la mà i es manté la multa de 200 euros.

Pugen de 3 a 4 els punts que es resten per no fer servir el cinturó de seguretat, els sistemes de retenció infantil, el casc i altres elements de protecció. També se sancionarà si es porten mal posats.

Pèrdua de 3 punts i multa de 500 euros per portar mecanismes de detecció de radars al vehicle.

Els turismes i motocicletes no podran passar dels 20 km/h en carreteres convencionals quan avancin altres vehicles.

Fer servir dispositius de comunicació no autoritzats en exàmens de conduir se sancionarà amb 500 euros i sis mesos sense poder-se presentar de nou.

Les empreses de transport podran accedir al registre de conductors per saber si els treballadors tenen el permís de conduir vigent.

Es podran recuperar 2 punts del carnet si es fan cursos de conducció segura.

El termini per recuperar el saldo inicial de punts serà de dos anys.
 


Mobilitat urbana

En les vies d'un únic carril per sentit de circulació no es podrà passar d'una velocitat de 30 km/h.

El límit serà de 20 km/h en les vies on la calçada i la vorera estan al mateix nivell.

En les de dos o més carrils per sentit de circulació, el límit serà de 50 km/h.

 

Vehicles de mobilitat personal

Els vehicles elèctrics tipus patinets o sabway no podran circular per les voreres ni per les zones de vianants. Tampoc per vies interurbanes, travessies, autopistes i autovies que passen per poblacions ni en túnels urbans. I no podran passar els 25 km/h.

Hauran de complir les normes de circulació com la resta de vehicles: els conductors podran ser sotmesos a la prova de l'alcoholèmia i no podran fer servir auriculars.

Aquests vehicles hauran de tenir un certificat de circulació.

Aquestes mesures, que entraran en vigor el 2 de gener del 2021, no afecten els vehicles per a persones amb mobilitat reduïda com les cadires de rodes.


Permís de conduir

Es redueix de 21 a 18 anys l'edat exigible per a conduir camions.

També es rebaixa l'edat mínima per conduir autobusos a 18 anys, però sense passatgers i en un radi màxim de 50 quilòmetres.

Aquestes dues modificacions es faran per les peticions del sector dels transports per carreteres a causa de la falta de conductors professionals i per facilitar la incorporació de joves al mercat de treball.

S'estableix la possibilitat que, en determinats casos, es pugui autoritzar l'accés als permisos de conduir de camions i autobusos a persones amb problemes del sistema locomotor, gràcies als avenços en pròtesis i vehicles.

 

ARXIVAT A:
Mobilitat

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut