El tàper ha de ser transparent i amb tapa (Tupperware.es)

Carrefour permet portar un tàper de casa per endur-te carn, peix, fruita i verdura

El mateix supermercat va ser criticat fa uns mesos per vendre fruita pelada en safates de poliestirè

Xevi MiróActualitzat

Carrefour permetrà a partir d'aquest dijous que els compradors portin els seus propis envasos als seus supermercats. Els aliments a granel que es venen a les seccions de xarcuteria, carnisseria, peixateria i fruiteria seran pesats primer, etiquetats i embolicats en paper i després es podran guardar a l'envàs que porti el client de casa seva. D'aquesta manera, la companyia de supermercats "vol reduir l'ús d'envasos i embalatges".

 

 

Els envasos que portin els clients hauran de ser transparents i amb tapa i poden ser de plàstic o de vidre. En el cas de les fruites i verdures a granel, el client també podrà portar una bossa transparent o una bossa de malla. Si l'envàs no està net i sec, el supermercat el pot rebutjar. La secció d'aliments preparats, de moment, no entra dins d'aquesta iniciativa.


"Act for food"

Aquesta iniciativa -que sempre s'ha practicat al petit comerç i als mercats- és pionera en les grans cadenes i forma part d'una campanya llençada per Carrefour que es diu "Act for food". Aquesta campanya és d'àmbit "mundial" i està enfocada a l'objectiu que la gent mengi "millor i més sa".

Dins la mateixa campanya, Carrefour ja havia anunciat l'ús de safates reciclables i biodegradables a la secció de peixateria. A més, també han anunciat "la reducció del gramatge dels envasos de menjar preparat", "les bosses de la fruiteria" i del "tap d'algunes ampolles d'aigua".

Curiosament, fa dos mesos, a Twitter es va generar força enrenou quan un grup d'usuaris criticaven les grans superfícies, Carrefour entre elles, per vendre fruita pelada i verdures en safates de poliestirè.



A la part baixa, segons Greenpeace

Segons un estudi fet per Greenpeace i publicat el gener del 2019, Carrefour és el sisè d'una llista de 8 supermercats pel que fa a la "petjada plàstica". A més, Carrefour té un 4,2 sobre 10 per la seva mala praxi mediambiental.

 


Les altres cadenes de supermercats

Aquesta no és l'única campanya d'una gran cadena de supermercats a l'hora de reduir l'ús de plàstics. Lidl també va anunciar que durant el 2019 deixarà de vendre articles de plàstic d'un sol ús. Aquesta mateixa cadena ja ha deixat de distribuir bosses de plàstic.

 

 

ARXIVAT A:
Medi ambientEcologia
Anar al contingut