Actualment, la principal estació de tren de la capital catalana es diu Barcelona-Sants
La mobilitat al voltant de l'estació de Sants canvia perquè Adif pugui començar a ampliar el vestíbul l'any que ve (Europa Press/ Lorena Sopêna)

Canvis en el trànsit al voltant de l'estació de Sants: així queda a partir del juliol

Les actuacions s'emmarquen en la reforma integral del principal node ferroviari de la ciutat de Barcelona

Redacció/AgènciesActualitzat

La transformació del trànsit als voltants de l'estació de Sants de Barcelona arriba a la recta final. Un dels canvis més importants és el que entrarà en funcionament a finals de juliol, en concret el 29 de juliol, quan el pas de vehicles que es fa per la banda muntanya passarà a fer-se per la banda mar. De fet, el cap de setmana anterior, el 27 i 28 de juliol, ja hi haurà afectacions per la preparació del canvi de sentit.

També canviarà de sentit la zona per entrar i sortir dels cotxes que fins ara és a la banda de la plaça dels Països Catalans; es passarà de circular en sentit mar, a fer-se en sentit muntanya. És a dir, els vehicles que vulguin deixar o recollir viatgers ho podran fer en el mateix punt, però en sentit muntanya.

Així ho explicava el director de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Adrià Gomila, que va parlar de canvi "significatiu" per a aquesta gran infraestructura.


Nous vials

Els treballs impulsats per l'Ajuntament ha consistit en l'adaptació d'una part del vial de vianants del costat mar de l'estació, del carrer Vallespir fins al carrer Tarragona, per convertir-lo en un vial de trànsit rodat de doble sentit de circulació tant per a cotxes com per a autobusos.

Al passeig de Sant Antoni s'ha tret la vorera i s'han fet obres per construir un nou tram de vial que connecta amb l'espai ocupat pel vial de vianants de la banda mar de l'estació.


A la part situada entre els carrers Comtes de Bell-Lloc i Tarragona es fan principalment tasques per adequar l'espai com a vial de circulació.

I també s'intervé la zona de confluència de Numància, Tarragona, avinguda Roma i Provença per redirigir la mobilitat cap a la nova configuració.


Afectacions en el transport públic

Els canvis en la mobilitat també afecten els recorreguts i les parades de diverses línies d'autobús. Les terminals de les línies 27 i 78 passen de la plaça dels Països Catalans a la plaça Joan Peiró, on també encotxen els taxis.

En aquesta mateixa plaça, la línia V5 conserva la seva parada actual, la línia H10 disposa de parada a tots dos sentits del nou vial de la banda mar i la línia 115 disposa de parada en el sentit Besòs del nou vial de la banda mar.

A més, les parades de la línia 109 s'ajusten per continuar mantenint la connectivitat amb l'estació de Sants.

Futura distribució de la circulació a l'entorn de l'estació de Sants
Futura distribució de la circulació a l'entorn de l'estació de Sants(Ajuntament de Barcelona)


Primers passos d'una obra global

El setembre passat, es van iniciar les obres per adaptar la mobilitat, que van suposar el tret de sortida del procés de transformació de l'estació de Sants i la reurbanització de l'entorn, i es preveu que acabin aquest mes.

Els canvis aplicats a partir d'aquest juliol són necessaris perquè Adif pugui executar la primera fase de les obres de l'estació, que inclourà l'ampliació del vestíbul del costat de la plaça dels Països Catalans i la restitució de la plaça.

Simultàniament, l'Ajuntament de Barcelona està redactant el projecte de la futura estació d'autobusos i el carrer de Viriat, amb l'objectiu de tramitar-lo i licitar les obres per poder executar-les en paral·lel al desenvolupament dels treballs que ADIF faci a l'edifici. L'espai recuperat en aquesta zona es destinarà a l'ús de vianants i bicicletes.

 

ARXIVAT A:
TrànsitInfraestructuresTransport públic
Anar al contingut