Canvis de circulació a l'Eixample de Barcelona: on caldrà girar obligatòriament
A partir d'aquest divendres, ja no es podrà creuar l'Eixample en cotxe de punta a punta pel carrer Consell de Cent, que passarà a ser un eix verd
El carrer Consell de Cent deixa de ser una via per travessar l'Eixample barceloní de punta a punta i fa el primer pas per convertir-se, d'aquí a uns mesos, en un eix verd.
A partir d'aquest divendres comencen a implantar-se els canvis de mobilitat vinculats a la futura superilla de l'Eixample, que modificaran substancialment la circulació.
A partir d'ara, es trenca la continuïtat viària de Consell de Cent. Els vehicles podran accedir a qualsevol punt situat dins dels eixos verds (excepte vehicles de serveis i d'emergències i bicicletes), però no es podrà circular en línia recta, sinó que caldrà girar a cada illa.
Per tant, l'accés a un eix verd des d'un carrer transversal implicarà la sortida pel següent carrer transversal.
Els canvis estan vinculats als quatre nous eixos verds de l'Eixample: els carrers Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell.
A més, també es crearan quatre noves places de 2.000 m2 a les interseccions de Consell de Cent amb els carrers de Rocafort, Comte Borrell, Enric Granados i Girona.
Tres punts on no serà obligatori girar
Els girs seran obligatoris als carrers Entença, Rocafort, Calàbria, Viladomat, Comte Borrell, Comte Urgell, Villarroel, Casanova, Muntaner, Balmes, rambla de Catalunya, Pau Claris i Roger de Llúria.
Només en tres àmbits els vehicles no estaran obligats a girar:
- A la cruïlla de Consell de Cent amb Aribau
- A la cruïlla de Consell de Cent amb el passeig de Gràcia
- A les quatre cruïlles al voltant de la futura plaça de Consell de Cent amb Girona, que quedarà emmarcada pels carrers Bruc, Aragó, Bailèn i Diputació
Sense afectacions al transport públic
Mentre durin les obres, que van començar l'agost passat, les zones de càrrega i descàrrega continuaran sent als carrers transversals. Sempre que les fases d'obra ho permetin, s'habilitaran zones en els mateixos eixos verds.
Les bicicletes podran continuar circulant per l'espai central habilitat pels vehicles i podran continuar en línia recta a totes les interseccions, com també els vehicles d'emergències i de serveis.
No hi haurà afectacions al transport públic i l'accés tant als aparcaments com als guals està garantit.
Sortir amb temps i buscar itineraris alternatius
De cara als primers dies, l'Ajuntament recomana als conductors que busquin rutes alternatives.
Als que hagin d'accedir a habitatges, comerços o aparcaments situats en les àrees afectades per les obres se'ls aconsella que surtin amb antelació i s'informin de quin és el millor recorregut viari.
A més, per donar la màxima informació sobre els canvis en la mobilitat, equips d'informadors es desplegaran a la zona per informar els conductors.
L'Eixample del segle XXI
Aquest canvi en la circulació és el primer pas de la transformació de l'Eixample de Barcelona d'ara fins al 2030.
L'objectiu és "passar de carrers pensats per als cotxes a carrers pensats per a les persones", tal com ho descriu l'Ajuntament, un canvi que permeti avançar cap a una ciutat "més verda, més amable i més sostenible".
Amb la transformació de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell i la creació de quatre noves places es guanyaran 58.000 m2 per als vianants i 1.200 m2 d'espai verd.
Els eixos verds tindran més arbrat i zona verda, s'hi col·locaran més de mil elements nous de mobiliari urbà, es canviarà l'asfalt per un revestiment de granit o panot i els vehicles només podran circular a 10 km/h.