Campanya viral d'Ohio: la distància social vista en una reacció en cadena de rateres

Campanya viral d'Ohio: la distància social vista en una reacció en cadena de rateres

El Departament de Salut d'aquest estat nord-americà mostra d'una manera gràfica la importància de quedar-se a casa

RedaccióActualitzat

A Ohio han buscat una manera diferent de conscienciar sobre la necessitat de mantenir les distàncies socials per fer que la corba de morts i positius de Covid-19 s'aplani.

Des del Departament de Salut d'aquest estat nord-americà han difós un vídeo que mostra de manera visual com, si unes rateres estan molt juntes, el virus es propaga fàcilment. En canvi, si estan espaiades, el virus no s'escampa. Un exemple molt gràfic de com funciona el contagi.
 


Aquesta no és la primera campanya que s'ha fet viral per conscienciar la població de la importància de quedar-se a casa. Una de les primeres va ser la imatge d'uns llumins, un al costat de l'altre, que s'encenen en cadena per fer el símil de com es propaga el virus SARS-CoV-1 si no s'intervé per aturar-ho.


En aquest mateix sentit, una parella d'artistes va crear una animació en què es pot observar una fila de llumins que es van encenent un a un de manera seqüencial fins que un se separa de la resta i talla la cadena.


També s'han fet virals en diferents idiomes etiquetes en què molta gent demana als seus conciutadans que no surtin de casa per reduir les interaccions al mínim.

A Europa, els primers van ser els italians amb el seu #iorestoacasa, és a dir, "jo em quedo a casa", amb tot d'idees per aprofitar el temps, en una campanya impulsada per cares conegudes, com la de la cantant Laura Pausini:

 

ARXIVAT A:
Coronavirus
Anar al contingut