La icona de l'aplicació de Twitter (Europa Press / Karl-Josef Hildenbrand)
La icona de l'aplicació de Twitter (Europa Press / Karl-Josef Hildenbrand)

Caiguda mundial de Twitter coincidint amb l'entrada en vigor de Twitter Blue

Aquest dimecres a la nit, milers d'usuaris han tingut problemes per accedir a la xarxa social, publicar tuits o utilitzar Tweetdeck

Actualitzat

Alguns usuaris de Twitter han informat aquest dimecres a la nit que tenien problemes per accedir a la xarxa social, publicar tuits, rebre notificacions o utilitzar l'eina Tweetdeck. En alguns casos, apareixia un missatge alertant que s'havia "superat el nombre diari d'enviament de tuits".

Al voltant de quarts d'onze de la nit, s'han començat a detectar errors a la xarxa, tant a Espanya com a altres països.

Així ho mostrava la web especialitzada Downdetector:

Les incidències a Twitter han començat a créixer a partir de quarts d'onze de la nit, segons mostrava la web especialitzada Downdetector
Les incidències a Twitter han començat a créixer a partir de quarts d'onze de la nit, segons mostrava la web especialitzada Downdetector


A quarts d'una de la matinada, Twitter ha assenyalat que la xarxa potser "no funcionava de la manera esperada" i que estaven treballant per solucionar-ho:


Arriba Twitter Blue

Tot plegat coincideix amb l'entrada en vigor del sistema de subscripció Twitter Blue. En els propers mesos, Twitter retirarà el sistema de verificació antic a favor d'un de nou, inclòs en la modalitat Blue, de pagament.

Aquest dijous és el dia marcat al calendari perquè ja no es pugui accedir a la interfície de programació d'aplicacions de Twitter sense pagar, tal com va anunciar la xarxa social la setmana passada:


Fins ara, els comptes de Twitter amb una insígnia de verificació blava la tenien perquè s'havien subscrit a Blue o bé perquè ja l'havien sol·licitat i se'ls havia concedit amb el sistema antic.

Pel propietari de la xarxa social, Elon Musk, el sistema antic "està profundament corromput" i, per això, el vol fer desaparèixer. Després de presentar el Twitter Blue i veure's obligat a recular, finalment al desembre va decidir rellançar-lo.

Musk també aposta perquè els creadors de contingut puguin monetitzar els comptes amb els anuncis, dels quals la companyia els donarà una part dels ingressos. Perquè això passi, però, cal que tinguin una subscripció verificada a Twitter Blue.

En el cas d'organitzacions, Twitter va anunciar a mitjans de gener una subscripció específica que dona accés a la verificació amb insígnia daurada i la possibilitat de vincular comptes associats per un cost de 1.000 dòlars al mes.

La insígnia daurada permet diferenciar les empreses i organitzacions dels organismes governamentals, que mostraran una insígnia grisa.

El logotip de Twitter
El logotip de Twitter (Reuters / Brendan McDermid)

Tuits més llargs

Al llarg d'aquest dimecres, alguns comptes dels Estats Units subscrits al sistema Twitter Blue han pogut començar a fer piulades més llargues del límit de 280 caràcters, com ja va anunciar fa mesos la companyia:


En el cas de Twitter Blue, el compte ha fet una piulada de 1.277 caràcters:

 

 

ARXIVAT A:
Xarxes socials Twitter
Anar al contingut