Brussel·les no exigeix seients buits als avions però vol els passatgers amb mascareta

Per als vols cancel·lats, la Comissió Europea recomana fer més atractius els vals que ofereixen les aerolínies, amb garanties en cas de fallida, flexibilitat i una validesa mínima d'un any

RedaccióActualitzat

Brussel·les recomana als països de la Unió Europea que facin obligatori l'ús de mascaretes i el respecte a la distància de seguretat en tots els mitjans de transport, però diu que les companyies no estaran obligades a deixar seients lliures per mantenir distàncies.

Les aerolínies ja havien advertit que els vols no són econòmicament viables si han de deixar seients sense ocupar.

Després de la polèmica per alguns vols que anaven més plens del que semblaria aconsellable, la comissària de la Competència, Margrethe Vestager, ha defensat que no cal deixar seients buits per tenir un vol segur:

"Es pot volar de forma segura encara que no puguis guardar una distància."

 

La Comissió Europea ha inclòs aquestes recomanacions dins d'un paquet general de cara a la desescalada gradual per reactivar la indústria turística aquest estiu.

Per augmentar la seguretat als avions, la Comissió Europea fa altres recomanacions, a més de l'ús de mascaretes, mentre recorda que volen mitigar el risc, però que no es pot eliminar. Parla, per exemple, de mesures d'higiene i neteja, interacció reduïda a bord i de sistemes reforçats de filtració i fluxos d'aire a les cabines.

Més endavant es poden concretar mesures addicionals en el protocol de seguretat i salut que estan desenvolupant l'Agència de Seguretat d'Aviació de la Unió Europea (EASA) i el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC).

 

Recuperar els diners

Continuen també els problemes de molta gent que havia comprat bitllets i es va trobar amb els vols cancel·lats. Brussel·les insisteix que la millor solució és que els passatgers acceptin que se'ls retorni el bitllet a través de vals i no en efectiu, tenint en compte la delicada situació financera de les aerolínies, i demana a les associacions de consumidors que facin pedagogia en aquest sentit.

Proposa a les companyies fer més atractius i flexibles els vals pels vols cancel·lats, amb una validesa mínima d'un any i la possibilitat de recuperar els diners en cas que caduquin. També creu que els estats han de garantir aquests bons en cas de fallida d'alguna companyia.

Però la Comissió Europea subratlla que el passatger té l'última paraula i que pot reclamar els diners en efectiu, com preveu la legislació comunitària, i adverteix que els països on no es compleixi podrien ser sancionats.

ARXIVAT A:
Coronavirus Aeroports
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut