Brussel·les investiga Amazon per possible competència deslleial als seus anunciants
La Comissió Europea vol saber si ha aprofitat dades dels comerços per oferir productes similars a preus més baixos
Brussel·les investiga Amazon per possible competència deslleial als seus anunciants
Brussel·les

Brussel·les investiga Amazon per possible competència deslleial als seus anunciants

La Comissió Europea vol saber si ha aprofitat dades dels comerços per oferir productes similars a preus més baixos

Redacció Actualitzat
TEMA:
Unió Europea
Una capsa d'Amazon (Reuters)
Una capsa d'Amazon (Reuters)

La Comissió Europea ha obert una investigació a Amazon per presumptes pràctiques contra la competència. Brussel·les sospita que la multinacional americana s'aprofita de la informació que treu de les marques que s'anuncien a la seva plataforma per fer les seves ofertes.

L'anàlisi dels preus que ofereixen aquestes marques i la demanda que tenen permetria a Amazon oferir productes similars a preus més baixos i per tant, estaria fent competència deslleial.  

La investigació tot just està en una fase inicial i la Comissió assegura que no es poden avançar resultats, però si es demostressin aquestes males pràctiques, el gegant de Seattle podria afrontar multes multimilionàries. Amazon ja ha dit que cooperarà amb les autoritats.

 

La Comissió investigarà els acords que permeten a la divisió minorista d'Amazon "analitzar i utilitzar les dades de venedors tercers" i, en concret, si, com a venedor, Amazon ha fet servir dades obtingudes d'altres comerciants que funcionen a la seva plataforma.

La comissària de Competència, la danesa Margrethe Vestager, ha afirmat que volen assegurar-se que les grans plataformes online respecten les normes:

"El comerç electrònic ha impulsat la competència en el comerç minorista i ha ampliat les oportunitats d'elecció i reduït els preus. Ens hem d'assegurar que les grans plataformes en línia no eliminin aquests beneficis en participar en un comportament anticompetitiu."

L'empresa fundada per Jeff Bezos va triplicar beneficis el 2018 respecte a l'any anterior, fins arribar als 10.073 milions de dòlars nets. Amazon ha estat la segona empresa nord-americana que ha superat el valor del bilió de dòlars, després d'Apple.

 

Amazon ja va ser objecte d'una investigació per part de la Comissió Europea, que el 2017 li va reclamar 250 milions d'euros que s'hauria estalviat en impostos gràcies als avantatges fiscals concedits per Luxemburg.

ARXIVAT A:
Unió Europea

ÀUDIOS RELACIONATS

Anar al contingut