British Airways afronta una multa històrica per no protegir dades de clients

British Airways afronta una multa històrica per no protegir dades de clients

És la més elevada proposada mai per l'Oficina del Comissariat de la Informació britànica

Xavier DuranActualitzat

L'aerolínia British Airways (BA) ha de fer front a una multa de 183 milions de lliures --uns 205 milions d'euros-- pel robatori de dades bancàries de milers de clients.

La sanció ha estat proposada per l'Oficina del Comissariat de la Informació (ICO), segons la qual BA no va protegir prou les dades de mig milió de clients, que van ser capturades per a possibles usos fraudulents.

L'incident es va saber l'estiu passat, amb el robatori de les dades de transaccions de clients que havien fet reserves a la web o amb l'aplicació de mòbil. Els pirates informàtics van obtenir noms, adreces electròniques i informació sobre les targetes de crèdit que els permetia accedir als comptes bancaris i fer operacions fraudulentes. Segons l'ICO, el robatori devia començar al juny.

L'organisme ha considerat, després d'una profunda investigació, que l'aerolínia va disposar de sistemes de seguretat pobres quant a l'accés a la web, el pagament amb targeta i els detalls sobre la reserva. Es tracta d'un fet greu, segons la comissionada Elizabeth Denham.

"Les dades personals de la gent són precisament això: personals. Quan una organització falla a l'hora de protegir-les de pèrdua, danys o robatori, és més que una molèstia. La llei és clara: quan et confien dades personals n'has de tenir cura."

L'ICO ha manifestat que l'empresa va cooperat amb ells en la investigació i ha introduït millores des que es va saber l'incident.

Es tracta de la multa més elevada que ha proposat mai l'ICO. Equival a l'1,5% de les vendes totals de l'empresa el 2018. Segons el reglament europeu de protecció de dades, una empresa pot rebre multes que signifiquin fins al 4% de les seves vendes anuals.

Álex Cruz, president de BA, s'ha declarat "sorprès i decebut" per la multa, perquè, segons ell, "British Airways va respondre amb rapidesa a l'acte delictiu". També ha manifestat que no tenen proves que hi hagi hagut activitats fraudulentes lligades als comptes dels clients.

ARXIVAT A:
Tecnologia
Anar al contingut