Imatge d'una de les oficines de Catalunya Caixa.
Tanca l'única oficina bancària que hi havia a Borredà.
Borredà

Borredà es queda sense cap oficina bancària

L'ajuntament habilita una sala perquè, cada dilluns, un empleat de Catalunya Caixa resolgui les gestions dels veïns

RedaccióActualitzat

L'Ajuntament de Borredà, al Berguedà, ha habilitat una sala del consistori perquè, cada dilluns, un treballador de Catalunya Caixa assessori els clients de l'entitat després de tancar l'única oficina del poble. Avui és el primer dia que s'ofereix aquest servei.

Fins fa una setmana, els 600 veïns de Borredà tenien la possibilitat de tramitar les gestions a l'única oficina bancària que hi havia a la població. De fet, últimament Catalunya Caixa només obria aquesta dependència dos dies a la setmana a canvi de posar dos empleats en lloc d'un. La decisió del tancament ha causat malestar. L'alcalde, Joan Roma, ha explicat: "Hi estem resignats de manera obligatòria, però estem indignats. Com a alcalde havia estat negociant amb Caixa de Manresa durant anys per mantenir el servei, quan aquesta entitat ens va exposar la necessitat de passar dels cinc dies a dos. No deixàvem de tenir un servei raonablement bo".

Els veïns que hagin d'anar al banc o a la caixa s'hauran de desplaçar ara vint quilòmetres fins a Berga, conduint per una carretera plena de revolts. A més, molts d'aquests veïns són gent gran.

L'ajuntament ha instal·lat un despatx on, cada dilluns al matí, un empleat de Catalunya Caixa resoldrà els dubtes i les gestions que tinguin, segons assenyala l'alcalde: "Això no és una solució. És simplement donar un petit servei per evitar deixar la gent totalment desemparada. L'ajuntament ha acordat habilitar un despatx a la planta baixa de la casa consistorial". Els veïns que necessitin diners, però, només els queda l'opció de fer servir l'únic caixer automàtic que hi ha al poble.

 

 

Anar al contingut