Bloqueig en tres entrades del port de Barcelona per la vaga de transportistes
Transportistes caminant per la carretera durant la vaga (ACN)
Barcelona

Bloqueig a tres entrades del port de Barcelona per la vaga de transportistes

Hi ha hagut llargues cues de camions i cotxes atrapats pel tall als accessos per carretera

Redacció / ACNActualitzat

Els transportistes i treballadors de centres logístics en vaga han bloquejat dues entrades al port de Barcelona des de primera hora d'aquest dimecres. Centenars de persones han tallat la rotonda més propera a la cotxera de TMB des de les sis del matí i s'han repartit per ocupar també altres entrades, com la de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL).

Fins a mitja tarda, no s'han obert lels accéssos per el carrer A i el carrer 3 de la Zona Franca.

 

 

Això ha provocat llargues cues de camions i cotxes que hi han quedat atrapats. El transport de contenidors per carretera al port s'ha vist greument afectata tot i que no s'ha aturat la càrrega a les embarcacions.Només es podia passar a la terminal de creuers.

L'aturada ha estat convocada per CCOO i UGT per reivindicar una millora salarial després de nou anys de sou congelat i de negociacions de conveni infructuoses.
 

Cua de vehicles pel tall dels accessos del port (ACN)


Seguiment en punts logístics clau

La vaga també ha tingut efectes en grans centres logístics com els de la multinacional Amazon al Prat de Llobregat i a Martorelles o el magatzem de Mercadona a Abrera, d'on, segons fonts sindicals, "no ha sortit cap camió en tota la nit".

Els sindicats han destacat el seguiment en punts logístics clau com el port o el polígon Mas Blau del Prat de Llobregat, però també destaquen  la incidència que està tenint en els principals polígons de les comarques de Barcelona. Polígons importants com el CIM Vallès estan tancats.

Camil Ros i Javier Pacheco, secretaris generals d'UGT i de CCOO a Catalunya, han participat en els piquets informatius al port i han assegurat que el problema sectorial dels transportistes es deu als "abusos" que permet la reforma laboral.

Els serveis mínims han garantit el subministrament als centres sanitaris i farmacèutics, i de productes que es poden fer malbé passades 24 hores.


15.000 treballadors cridats a la vaga

La vaga de 24 hores del sector de la logística i del transport de mercaderies per carretera de la demarcació de Barcelona va començar aquest dimarts a les deu del vespre. Ha afectat uns 15.000 treballadors assalariats, encara que el 80% dels transportistes són autònoms.

Els representants laborals d'UGT i CCOO a Catalunya reclamen desbloquejar la negociació d'un conveni congelat des del 2010. També s'oposen a regularització de la jornada de dilluns a diumenge que proposa la patronal, amb un increment dels sous molt per sota de l'IPC.

Cristina Torra, secretària d'Acció Sindical de CCOO, diu que si no es desbloqueja aquesta negociació hi haurà noves vagues:

"No s'aturaran les mobilitzacions fins a aconseguir aquest objectiu: la recuperació salarial i mantenir unes condicions dignes per al sector. Per tant, cap al novembre i desembre continuaran les vagues si la patronal no torna a la mesa negociadora amb voluntat de negociar."

Les patronals Uno i Transcalit no es van presentar a la reunió de conciliació convocada aquest dilluns a la seu del Departament de Treball per evitar l'aturada. Després d'esperar durant més d'una hora, la representació dels treballadors va marxar apuntant que la patronal havia comès una "irresponsabilitat".

La Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat va proposar la reunió arran del fracàs de la trobada entre treballadors i patronal del divendres anterior.

Anar al contingut