Berlín estrenarà aeroport amb 9 anys de retard: el nyap que qüestiona l'eficàcia alemanya

L'aeroport de Berlín-Brandenburg és una infraestructura mastodòntica que s'havia d'inaugurar el 2011 i que porta un sobrecost de milers de milions d'euros
Berlín estrenarà aeroport amb 9 anys de retard: el nyap que qüestiona l'eficàcia alemanya
Berlín

Berlín estrenarà aeroport amb 9 anys de retard: el nyap que qüestiona l'eficàcia alemanya

L'aeroport de Berlín-Brandenburg és una infraestructura mastodòntica que s'havia d'inaugurar el 2011 i que porta un sobrecost de milers de milions d'euros
Oriol Serra Actualitzat
TEMA:
Infraestructures
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

L'aeroport de Berlín-Brandenburg, que serà un dels més grans del món, suma l'enèsim endarreriment. Un fracàs monumental que esquitxa governs, polítics i les empreses executores, i posa també en entredit la imatge d'eficàcia alemanya.

 

 

Si hi ha una infraestructura que a Alemanya s'utilitza com a exemple de nyap, aquesta és el futur aeroport de Berlín-Brandenburg. Escales mecàniques massa curtes, instal·lacions elèctriques defectuoses, sistemes antiincendis erronis i fins i tot arbres plantats incorrectament.

 

 

Milers de problemes han anat endarrerint l'estrena del futur aeroport de Berlín fins a sis vegades. Aquesta setmana s'ha anunciat la nova data d'inauguració: el 31 d'octubre de l'any que ve. De fet, l'aeroport s'hauria hagut d'estrenar l'any 2011. Si el nou termini es compleix, seran nou anys de retard i el pressupost s'hauria multiplicat per tres, superant els 7.000 milions d'euros.

 

 

Els responsables de l'aeroport, que durà el nom de Willy Brandt, en memòria de qui va ser canceller d'Alemanya i alcalde de Berlín, han reconegut que encara hi ha mancances.

Rainer Bretschneider, president del Consell de Vigilància del nou aeroport de Berlín:

"Sabem els errors que encara consten en els nostres documents, les mancances que encara hi ha i tot el que encara queda pendent, per part tant de la Societat de l'aeroport com dels proveïdors. Però creiem que ens en sortirem."

 

 

La companyia britànica Easyjet serà la primera a fer el trasllat des de l'aeroport de Tegel. La seguirà Lufthansa, la segona més gran a Berlín, i al cap d'unes setmanes, la resta d'aerolínies.

L'aeroport de Schönefeld, pròxim a la nova instal·lació, continuarà operant, entre altres coses perquè ja s'ha assumit que el nou aeroport serà insuficient.

Amb l'obertura del nou aeroport de Berlín-Brandenburg, els dos aeroports actuals de la ciutat tindran els dies comptats i passaran a la història com ja ho va fer fa una dècada l'antic aeroport de Tempelhof, ara convertit en un enorme parc urbà multifuncional.

ARXIVAT A:
Infraestructures

VÍDEOS RELACIONATS