Bars o supermercats que fan de consigna: creix el negoci de guardar maletes per hores

Actualitzat

La creixent utilització dels apartaments turístics fa que, a diferència dels hotels, molts visitants no hi puguin deixar les maletes un cop han fet el "check-out". I com que molts vols barats surten tard, l'equipatge es converteix en un problema per als turistes que volen aprofitar les últimes hores a Barcelona.

Per donar-hi resposta hi ha, esclar, les consignes tradicionals, però els últims anys han proliferat ofertes més innovadores. És el cas de Keepiz, una aplicació nascuda l'any passat a Madrid i que ja és present en 30 ciutats espanyoles.

També és a Barcelona, on disposa d'una xarxa d'una vintena de "keepers", establiments com supermercats, restaurants o botigues de lloguer de bicis que també funcionen com a consignes.

 

En un bar de Gràcia, que fa més d'un any que col·labora amb aquesta app, expliquen que la majoria d'usuaris són joves. Reserven el servei i el paguen a través del mòbil. Però a banda d'una comissió del 50% per cada maleta i de rendibilitzar l'espai que no utilitzen del magatzem, què hi guanyen, els establiments?

Oriol Fàbregas, propietari del Bar But:

"És una forma d'arribar a un públic nou, que segurament no et coneix. I és una forma d'atraure nou client també. Molts cops acaben fent el consum complementari del de consigna: arriben, es fan una canyeta mentre deixen la maleta... O al recollir-la, aprofiten per dinar o per sopar."

 

Un altre problema se'l troben els creueristes que arriben de bon matí al Port de Barcelona i volen visitar la ciutat sense arrossegar maletes. És el cas d'aquesta parella d'australians.

Elizabeth Driessen, turista australiana:

"Tenim tot el dia lliure a Barcelona perquè el nostre vol no surt fins a les 10 de la nit. I volem visitar la ciutat, però no podem portar les maletes."

Per això han contractat per internet el servei de Bags&go, una empresa catalana amb 10 anys d'experiència, que s'encarrega de recollir equipatges dels creuers i traslladar-los a l'aeroport, l'estació de Sants o els allotjaments turístics.

Defensen que és un benefici per als passatgers, però també per a la ciutat, perquè es tracta d'un turisme d'alt nivell adquisitiu que així pot fer una despesa en museus, botigues o restaurants que difícilment faria carregat de maletes.

 

Carles Novoa, conseller delegat de Bags&go:

"Fins ara, en 10 anys, hem mogut al voltant de les 250.000 maletes. L'any passat en vam moure més de 25.000 des del Port. Però tot això encara és una xifra petita, si ho comparem amb els 700.000 creueristes que desembarquen a l'any a la ciutat."

Abans del migdia, totes les maletes ja són a l'aeroport del Prat, on les deixen a la consigna. Els seus propietaris tenen temps fins a les 12 de la nit per recollir-les abans d'agafar el vol.

I és que l'auge d'aquestes empreses no va en detriment de les consignes tradicionals, que continuen treballant, i molt. A banda de l'aeroport, les que tenen més capacitat són la de l'estació de Sants o la que hi ha a tocar de plaça Catalunya.

ARXIVAT A:
Turisme
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut