Barcelona tindrà més vols a París amb la germana petita d'Air France

Barcelona tindrà més vols a París amb la germana petita d'Air France mentre que Aerolíneas Argentinas llança la tovallola per Buenos Aires

Cristina HerranzActualitzat

La nova companyia desembarca al Prat per competir amb Vueling, Level o Norwegian, que ofereixen noves rutes. Aquest divendres arrenca una nova companyia aèria, la germana petita d'Air France, i, com en altres casos, ha elegit Barcelona com un dels destins per estrenar-se. És la francesa Joon, que trobarà una forta competència al Prat, amb altres companyies que també juguen amb la fórmula "low-cost" com ara Vueling, Level o Norwegian. Un escenari dur, que ha portat Aerolíneas Argentinas a suspendre, a partir del febrer, els seus vols a Barcelona.

Amb el tradicional arc d'aigua, els bombers batejaven aquest matí el vol inaugural de Joon, que connectarà amb set vols diaris Barcelona i París, i que farà la competència als 13 que ja ofereix Vueling. La marca, que juga amb un "look" més jove i abandona les sabates i els talons, ha escollit el Prat precisament perquè hi ha competència, i per tant, mercat potencial. 

Jean-Michel Mathieu director general de Joon: "Tenim molta competència a Barcelona, moltes 'low-cost', i gràcies a nosaltres Air France podrà créixer de manera rendible en aquesta ruta (Barcelona-París)."

Aerolíneas Argentinas llança la tovallola a Barcelona

Amb la creació de Joon, Air France-KLM se suma a altres aerolínies tradicionals, que han vist en el mercat "low-cost" un model d'èxit, i que han aprofitat l'efervescència del Prat per seguir sumant capacitat i noves rutes.

Competència directa de Joon és Level, del grup IAG, que aquesta setmana contraatacava anunciant 4 noves rutes també des de París. Pel que fa al llarg radi, Level també ha anunciat que llançarà una nova ruta a Boston a partir de l'estiu que ve. També vola a Buenos Aires, on ha estat competint des del juny amb Aerolíneas Argentinas, que, finalment, es retira i per raons comercials i per una estratègia d'estalviar despeses, deixarà de volar al Prat a partir de l'1 de febrer.

I l'altre competidor en joc, Norwegian, també reforça presència al Prat. Substituirà els avions de les rutes entre Barcelona i els Estats Units per altres amb més capacitat.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut