Barcelona tindrà carrils bici de sentit únic per reduir els accidents

En els darrers anys ha crescut molt l'ús de la bicicleta, però també han crescut els atropellaments

Marta Catafal / Oriol EsteveActualitzat

Els carrils bici d'un únic sentit substituiran els actuals de doble sentit a Barcelona. L'Ajuntament vol reduir els accidents amb ciclistes implicats

És una de les mesures del Pla de Seguretat Viària per als propers anys, que també preveu treure els carrils de les voreres i millorar la connectivitat

En els darrers anys ha crescut molt l'ús de la bicicleta, fins al punt que, actualment, la meitat dels desplaçaments que es fan a la ciutat són a peu o en bicicleta. Però també han crescut els atropellaments.

Fins ara, aquest 2019 hi ha hagut 22 morts en accidents de trànsit a Barcelona, entre els quals hi ha sis vianants i un ciclista. També hi ha hagut 18 ciclistes ferits greus. L'any passat, gairebé 800 ciclistes es van veure implicats en accidents.

 

Un carril bici al front marítim de Barcelona (ACN / Belmez M.)

 

Davant d'aquestes xifres, l'Ajuntament vol potenciar la seguretat i acabar amb els carrils de doble sentit, que provoquen més d'un ensurt als vianants.

El pla té l'objectiu de reduir un 20% els morts en accidents i un 16% els ferits greus.

 

 

Els primers, a Mallorca-Provença i Urgell-Villarroel

En els nous carrils d'un únic sentit, les bicicletes circularan en el mateix sentit que la resta de vehicles.

La implantació d'aquests nous carrils començarà als carrers Mallorca i Provença i a Urgell i Villarroel.

També es millorarà la connexió entre els carrils i, els que encara hi ha a la vorera, com el de l'Avinguda Diagonal a l'alçada de la plaça Tetuan, es passaran a la calçada.

 

El carril bici del carrer de Provença de Barcelona

 

La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, alerta que en el que portem de 2019 ja hi ha els mateixos morts que en tot el 2018:

"El que més ens preocupa és la seguretat. Primer del vianant, però també del ciclista. Tenim els mateixos morts que durant tot el 2018. És molt greu. La majoria, a més, són la part feble de la mobilitat, que són vianants, motoristes i ciclistes"

Entre motoristes, conductors i ciclistes, hi ha hagut 173 ferits greus en accidents entre els mesos de gener i octubre.

ARXIVAT A:
Mobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut