Barcelona estrena tres noves estacions de metro de l'L10 a la Zona Franca
Les tres noves parades faran servei als treballadors que van a la Zona Franca (CCMA)

Barcelona estrena tres noves estacions de metro de l'L10 a la Zona Franca

Les estacions de Port Comercial-La Factoria, Ecoparc i ZAL-Riu Vell arriben amb sis mesos de retard i han costat 120 milions d'euros

Actualitzat

La línia de metro L10 Sud de Barcelona és més llarga a partir d'aquest diumenge. Hi ha tres noves estacions a la Zona Franca: Port Comercial-La Factoria, Ecoparc i ZAL-Riu Vell, que se sumen a les vuit ja operatives. Entren aquest en servei aquest diumenge 7 de novembre, a les 15.00, segons informa TMB.

Totes les noves estacions s'han construït a l'exterior i se situen dalt del viaducte d'uns tres quilòmetres que transcorre al llarg del carrer A de la Zona Franca.

Les noves estacions són totes exteriors i en entorns no residencials
Les noves estacions són totes exteriors i en entorns no residencials

Les estacions, que comencen a ser operatives amb sis mesos de retard, han suposat una inversió de 120 milions d'euros.

 

Un horari adaptat

Aquestes tres noves estacions es troben en un entorn no residencial. Per aquesta raó tindran un horari diferent al de la resta de parades de metro, obriran cada dia des de 5 del matí a 12 de la nit. És a dir, no faran un horari especial de cap de setmana com la majoria d'estacions. També tenen aquest horari les parades de Mas Blau, Mercabarna i Parc Logístic de l'L9 Sud.

L'any 2018, l'L10 Sud va obrir amb cinc estacions. Després de quatre ampliacions, ja té 11 parades.

 

És una línia de funcionament automàtic sense conductor. TMB explica que ja hi ha 35 estacions en línies de funcionament automàtic sense conductor com l'L10 Sud.

Amb aquesta prolongació, la línia 10 Sud passarà a tenir 8,5 km de longitud i el conjunt de la xarxa de metro s'ampliarà fins als 124,7 km.


Un abans i un després

L'allargament de la xarxa de metro fa més accessible el transport als llocs de treball. Les 11 parades, tres de compartides amb l'L9 Sud, permeten que els viatgers puguin arribar al polígon industrial de la Zona Franca, una zona a la qual es desplaça gent diàriament per treballar.

Jordi Puigneró, conseller de Polítiques Digitals i Territori, creu que l'ampliació fomentarà que les persones que treballen als voltants no facin servir el cotxe i agafin el transport públic.

Per a molts treballadors, l'ampliació serà un salt de qualitat. Maria Sisneros, treballadora d'Amazon, ha parlat amb TV3, afirma que fins ara baixava a la Zona Franca i caminava fins a 25 minuts, ara ja no li caldrà. El mateix li passa a Luci Ayala, treballa a la cafeteria del Makro i diu que ha de fer tres transbords per arribar-hi, ara l'ampliació li estalviarà 40 minuts de trajecte.

ARXIVAT A:
MetroTransport públicSostenibilitat
Anar al contingut