Barcelona

Barcelona endureix l'ofensiva contra les motos mal aparcades a la vorera

Preveu més oferta de places d'aparcament i recorda que les sancions per aparcar malament arriben als 100 euros

RedaccióActualitzat

L'Ajuntament de Barcelona vol regular l'aparcament de les motos. Per això intensifica les campanyes informatives sobre els llocs on es pot estacionar i, també, les sancions.

A tots els districtes s'anirà actuant mes a mes en els llocs on s'ha detectat un pitjor ús de l'espai públic. Amb la reactivació de la campanya "Ciutat de vianants", un seguit d'informadors primer explicaran, després notificaran i, finalment, sancionaran i retiraran les motos mal aparcades. Es preveuen multes de fins a 100 euros.

El consistori diu que, amb el canvi de normativa de fa un any i mig, ja s'ha aconseguit reduir el 40% de les infraccions.

Més places d'aparcament de moto

D'una banda s'ampliarà l'oferta de places senyalitzades en calçada, que actualment són 70.000, i alhora es potenciarà l'ús d'aparcaments públics i privats al subsòl. L'Ajuntament manté que tots tindran ofertes comercials atractives perquè estan infrautilitzats.

Per Rosa Alarcón, regidora de Mobilitat de Barcelona, cal també un canvi d'hàbits:

"Ni amb les motos ni amb les bicicletes podem anar porta a porta. Hi ha uns últims metres que haurem de fer per força caminant per poder arribar al lloc on volem anar. El porta a porta en el transport públic, en la ciutat que tenim, en què hem de conviure tots, no podem fer-ho com s'estava fent fins ara."

Motos aparcades en un lloc senyalitzat a la calçada


On poden aparcar les motos a Barcelona?

Segons l'Ordenança de vehicles i vianants, en cas que no es pugui aparcar als llocs senyalitzats a la calçada, es pot deixar la moto a la vorera, però amb condicions:

- Si la vorera fa entre 3 i 6 metres d'amplada, es pot aparcar en paral·lel a la vorera (a un mínim de 0,5 metres del límit de la vorada) i entre els escocells, sense entorpir el pas de sortides de pàrquings, papereres, contenidors i a un mínim de 2 metres dels passos de vianants i les parades d'autobús.

- Si la vorera fa més de 6 metres, es pot aparcar en semibateria, sempre que hi hagi més de 3 metres lliures de pas.

- No es pot aparcar en voreres de menys de 3 metres.

- Les voreres en carrers de plataforma única es consideren com una vorera d'un carrer segregat; per tant, si no fan més de 3 metres, tampoc no s'hi pot aparcar.

 

Campanya contra les motos mal aparcades a Gràcia

S'han escollit 10 zones de la ciutat -una per districte- on es considera prioritari fer una actuació intensiva per ordenar l'estacionament de motos: avinguda Francesc Cambó (Ciutat Vella), carrer Girona (Eixample), plaça Joan Peiró (Sants-Montjuïc), Sabino Arana-Gran Via Carles III (Les Corts), Borí i Fontestà-Can Ràbia (Sarrià-Sant Gervasi), Plaça del Nord (Gràcia), Font d'en Fargues-Passeig Maragall (Horta-Guinardó), Fabra i Puig -Teide (Nou Barris), Neopàtria (Sant Andreu) i Bolívia (Sant Martí).

Al districte de Gràcia l'actuació serà més contundent. Calculen que hi ha 2.000 motos mal aparcades cada dia. No hi ha prou places i les voreres són massa estretes per complir la normativa, i els que ho pateixen són els vianants.

En aquest cas, l'aposta municipal passa clarament perquè els motoristes deixin la moto als pàrquings, on s'assegura que hi ha prou oferta.

El regidor del districte de Gràcia, Eloi Badia, ha explicat que en el perímetre que formen Travessera de Gràcia, Gran de Gràcia, Diagonal i Via Augusta s'han arribat a detectar 150 motos mal aparcades, en una zona amb "alta densitat de col·legis".

Segons l'Ajuntament, la moto representa el 12,6% dels vehicles que circulen amb emissió de fums a la ciutat, una quarta part dels desplaçaments que s'hi fan en vehicle privat i el 7% del total de la mobilitat a Barcelona.

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut