Barcelona descarta implementar la D30 per la Diagonal

ACN Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona descarta definitivament la incorporació de la línia de bus D30 que havia d'unir la Diagonal en la seva totalitat dins la nova xarxa de bus ortogonal. Segons la tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, "el que necessita la Diagonal" per unir la ciutat i l'àrea metropolitana "és un tramvia i això no es substitueix amb un autobús". Per aquest motiu, l'aposta del govern es manté ferma en l'aposta per a la connexió del tramvia per la Diagonal i esborra la línia de bus que el Grup Demòcrata havia dibuixat en el mapa de busos ortogonal i que ha reclamat durant aquest mandat. El director de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Adrià Gomila, ha assegurat que "no passarà gaire temps" abans no hi hagi "una millora del servei de transport públic a la Diagonal".

En paral·lel, l'Ajuntament de Barcelona preveu seguir desplegant la xarxa de busos ortogonals a partir d'aquest mes de juny amb la incorporació de tres noves línies. En primer lloc hi haurà la D50 que unirà el Paral·lel amb Ciutat Meridiana i substituirà a les línies 50 i 51 i una part del trajecte que també feia la 24. La seva freqüència de pas serà de 8 minuts en horari laboral. Aquesta línia s'ha sumat a la xarxa després de les peticions veïnals i possibilita la connexió amb un gran nombre de busos verticals i horitzontals.Per altra banda, el 25 de juny també començarà a circular la V9 entre el Poble-Sec i Sarrià que substituirà a la 41 i a la 66. El nou trajecte pujarà per Entença fins a la ronda de Dalt i baixarà pel carrer de Viladomat. L'objectiu és poder millorar la connexió que tenen molts centres escolars que hi ha a la zona de Sarrià i que a dia d'avui no compten amb un bon model de transport públic.La tercera de les línies que l'Ajuntament posarà en funcionament aquest estiu és la V33 que connectarà el Fòrum amb Santa Coloma de Gramanet. Sanz ha destacat que amb aquesta línia hi ha una voluntat de projectar una mirada "cap enfora" de la ciutat i connectar amb altres municipis de l'àrea metropolitana. L'entrada en funcionament de la V33 substituirà les línies 42 i 143 i modificarà part del recorregut de la B23.Però a banda d'aquestes tres noves rutes, el govern local preveu impulsar les cinc línies que falten per completar la xarxa de bus ortogonal projectada per l'equip d'Ada Colau. Es preveu que de cara a la tardor també es pugui començar a posar en funcionament aquestes línies i tancar el 2018 amb un 95% de la població "que tindrà la nova xarxa a tocar de casa" amb una parada de bus "a menys de 300 metres".A banda de les noves línies que es posen en funcionament, des de l'Ajuntament també s'ha treballat per millorar la mobilitat dels autobusos i per això ha construït 9,5 km de carrils bus repartits en 10 trams diferents. Es tracta de reordenar els carrils de circulació d'alguns carrers de forma total o parcial per deixar espai als busos.Per altra banda, també s'han instal·lat set nous semàfors amb fase exclusiva per a autobusos, l'adequació de deu cruïlles amb semàfors i cinc cruïlles més en què s'ha adaptat el sistema semafòric per facilitar el trànsit del transport públic.Una vegada s'hagi completat el desplegament de la nova xarxa de busos a la ciutat de Barcelona, la capital tindrà 8 línies horitzontals, 17 de verticals, 3 de diagonals i 43 de convencionals. A més, caldrà sumar-hi les 27 rutes que hi ha de busos de barri i línies de proximitat.

Anar al contingut