Balenciaga ha retirat les fotos de totes les plataformes on les havien penjat

Balenciaga retira una campanya per les acusacions de barrejar menors amb objectes sado

La firma de luxe ha demanat disculpes a les xarxes socials després que se l'hagi acusat de promoure la pedofília, l'abús de menors i la pornografia infantil

Virgínia Arqué NuenoActualitzat

La firma de moda de luxe Balenciaga ha retirat de totes les plataformes d'internet les fotografies de la seva polèmica campanya de Nadal, on apareixien criatures amb bosses en forma d'osset de peluix que tenien un ull de vellut i portaven tangues, brides i corretges. Una estètica que molts usuaris han qualificat de sadomasoquista

La retirada s'ha produït després de les dures crítiques rebudes a les xarxes socials, on s'ha acusat la companyia de promoure la pedofília, la pornografia infantil i l'abús de menors, i de sexualitzar les criatures. 

En una de les fotografies d'una altra campanya, a més, s'hi veu una bossa de mà sobre uns documents que són una sentència judicial sobre pornografia infantil a internet.

I en una altra apareix una nena estirada al sofà, amb tot de copes buides al davant:

La campanya ha estat qualificada pels internautes de "fastigosa", "injustificable", "malaltissa" i "criminal".


Crides al boicot i perquè se'ls obri una investigació

Alguns internautes es pregunten si la companyia està promovent la pedofília i d'altres demanen que se'ls obri una investigació per abús de menors i pornografia infantil

Recorden que abans de llançar-se una campanya al mercat d'aquesta magnitud molta gent ha d'haver-hi donat el vistiplau. Així doncs, es pregunten quina mena de professionals treballen a la companyia i quin missatge pretenien difondre amb aquestes imatges, posant en mans de menors, diuen, objectes "bondage" --una pràctica sexual sadomasoquista, també coneguda com a BDSM, en què un individu domina un altre que s'hi sotmet--.

També demanen parar atenció a tota la iconografia "fosca" que acompanya els objectes de regal que la marca ha posat a la venda aquest Nadal --roba, parament per a la llar i objectes de decoració-- i que anunciaven models menors d'edat.

Hi ha usuaris que fan una crida al boicot als productes de Balenciaga i demanen als famosos que col·laboren amb la marca, com l'actor Kanye West o la model Kim Kardashian, que defensin els drets dels infants i trenquin amb la companyia.

I fins i tot hi ha comentaris que culpabilitzen els pares de les criatures que han fet de models, preguntant-se on eren i per què ho van permetre.

A França també s'ha obert una campanya per portar el cas davant el defensor del menor:


"Documents inquietants"

La companyia s'ha disculpat, en un comunicat penjat a les xarxes socials, per si algú "s'ha sentit ofès" per la campanya i ha assegurat que les motxilles en forma d'osset de peluix tunejades "no s'haurien d'haver presentat mai amb menors". 

També s'ha desvinculat dels "documents inquietants" que apareixen a sota d'una bossa de mà, en una fotografia publicada a les xarxes socials, i que fan referència a una sentència sobre pornografia infantil a internet.

L'empresa al·lega que els documents no formaven part de la seva campanya i que emprendran accions legals contra qui els hagi posat i difós.

El comunicat de disculpa acaba assegurant que condemnen "qualsevol forma d'abús de menors" i defensen "la seguretat i el benestar dels infants".

La firma s'ha disculpat en un comunicat i ha dit que investiga alguna de les imatges difoses


El fotògraf se'n desvincula

El fotògraf encarregat de fer aquestes fotografies, l'italià Gabriele Galimberti, ha publicat un missatge al seu compte d'Instagram en què es desvincula del disseny d'aquesta campanya després de rebre, assegura, centenars d'amenaces i de missatges d'odi.

"No puc comentar res sobre la tria de Balenciaga, però vull deixar clar que no he pogut triar ni els productes ni els models ni com es combinaven. Com a fotògraf, només se'm demanava que il·luminés l'escena i fes les fotos, seguint el meu propi estil. Ni la direcció de la campanya ni la tria dels objectes presentats estaven a les meves mans."

 


Qui no s'ha pronunciat és el creatiu de la companyia, el dissenyador Demna Gvasalia, malgrat que molts usuaris li han demanat explicacions.


Banalitzar la violència masclista

Els missatges penjats a les xarxes socials no només denuncien la sexualització dels menors i acusen la firma de promoure la pornografia infantil, sinó també de banalitzar la violència masclista.

I és que la campanya també inclou fotografies de models amb marques a la cara com si haguessin estat apallissades i les mateixes bosses de peluix d'aire sadomasoquista a les mans.

 

ARXIVAT A:
Xarxes socials MenorsModa
Anar al contingut