Avui s'aprova la construcció de la línia 9 del metro de Barcelona

El govern de la Generalitat dóna avui llun verda a la construcció de la línia 9 del Metro de Barcelona en la reunió d'avui. La nova línia de metro té un pressupost superior als 200.000 milions de pessetes i en el seu primer tram ha d'entrar en funcionament l'any 2004.
Avui s'aprova la construcció de la línia  9 del metro de Barcelona
Presupost superior als 200.000 milions

Avui s'aprova la construcció de la línia 9 del metro de Barcelona

El govern de la Generalitat dóna avui llun verda a la construcció de la línia 9 del Metro de Barcelona en la reunió d'avui. La nova línia de metro té un pressupost superior als 200.000 milions de pessetes i en el seu primer tram ha d'entrar en funcionament l'any 2004.
Actualitzat
La línia 9 anirà des del Barcelonès Nord fins a l'Aeroport del Prat travessant tot Barcelona. Per construir-la es farà servir el sistema de tuneladores que evita haver d'obrir els carrers. La tuneladora començarà a treballar a Sant Adrià de Besòs i a Badalona i anirà en direcció a la Sagrera. Aquest serà el primer tram de la línia 9, que ha d'entrar en servei el 2004. En aquesta primera fase probablement també s'acabarà de fer el túnel fins a Sarrià i la Zona Franca per evitar que la tuneladora quedi parada. L'últim tram de la línia 9, entre la Zona Franca i l'aeroport es podria fer amb el sistema tradicional a cel obert. La línia 9 serà innovadora perquè es farà amb un sol túnel, d'uns 12 metres de diàmetre, dividit per la meitat i pel qual circularan els dos sentits del metro, un sobre l'altre. A més, el túnel es farà a molta profunditat, entre 30 i 60 metres segons els llocs, i s'accedirà a les andanes amb ascensors de gran capacitat que funcionaran coordinats amb els combois. Un cop acabada, la nova línia tindrà 41 quilòmetres, 43 estacions i enllaços amb la resta de línies de metro, amb ferrocarrils de la Generalitat i amb rodalies de Renfe.