L'AVLO, l'AVE "low cost" Barcelona-Madrid, podria costar entre 10 i 60 euros

Ho proposa el president de Renfe, que diu que el preu anirà pujant en funció de la demanda del tren, que començarà a operar per Setmana Santa
L'AVLO, l'AVE "low cost" Barcelona-Madrid, podria costar entre 10 i 60 euros

L'AVLO, l'AVE "low cost" Barcelona-Madrid, podria costar entre 10 i 60 euros

Ho proposa el president de Renfe, que diu que el preu anirà pujant en funció de la demanda del tren, que començarà a operar per Setmana Santa
Redacció Actualitzat
TEMA:
Mobilitat
L'AVE "low cost" entre Barcelona i Madrid podria costar només 10 euros
Táboas i Ábalos en la presentació de l'AVLO (EFE/Ismael Herrero)

D'aquí poc més de tres mesos, viatjar entre Barcelona i Madrid en tren d'alta velocitat podria costar només 10 euros. A partir de l'abril, coincidint amb la Setmana Santa, ja funcionarà l'AVLO, l'AVE "low cost" de Renfe. Els bitllets es podran comprar des de finals de gener.

Aquest dimecres, el consell d'administració de Renfe fixarà els preus del servei, però el president de la companyia, Isaías Táboas, ha avançat que proposarà que el preu del bitllet oscil·li entre 10 i 60 euros. En principi, Renfe va anunciar que agafar l'AVLO costaria un 40% menys que l'AVE. Pensem que el preu de l'AVE actualment, en classe turista, va dels 41 euros als 152 euros per al trajecte Barcelona-Madrid.

La proposta de Táboas no respondria a un preu promocional, és a dir, que només s'apliqui per al llançament de l'AVLO, sinó que es posaria a la venda una xifra determinada de places a aquest preu. En funció de la demanda, el preu aniria pujant fins als 60 euros.

Táboas també explica, en entrevistes a La Vanguardia i El País, que els menors de 14 anys només hauran de pagar 5 euros per ocupar un seient dels trens d'alta velocitat "low cost". Remarca sobretot que "l'objectiu principal és captar clients, joves i famílies, que avui van per carretera".

 

El tren d'alta velocitat "low cost" entre Barcelona i Madrid començarà a funcionar per Setmana Santa (EFE/Ismael Herrero) 

Els combois dels AVLO tindran un 20% més de capacitat que els AVE actuals, fins a 438 places. Aquest augment s'aconsegueix suprimint la classe preferent -tot el tren és classe turista- i el vagó cafeteria. Els viatgers, en canvi, trobaran màquines expenedores d'aliments i begudes repartides pel comboi.


"És una 'fake-news' dir que no s'inverteix a Rodalies" 

Sobre Rodalies, el president de Renfe admet a La Vanguardia que "la puntualitat es pot millorar". Afirma que, fins ara, "l'esforç inversor s'ha fet en l'AVE". Táboas subratlla: "S'hauria de canviar la prioritat de la inversió, i així ho va preveure el ministre de Foment, José Luis Ábalos, en els pressupostos que no es van aprovar. S'hi ha d'invertir més, i això ho diu el ministre, no ho dic jo."

En tot cas, el president de la companyia fa aquesta reflexió: "El problema que té Rodalies a Catalunya no és diferent del que diu la premsa que té la resta d'Espanya. A Catalunya diuen que no s'inverteix en Rodalies. Jo dic que no s'hi ha invertit prou. Aquest any, fins al novembre, entre obres adjudicades i les que ja estan licitades, les inversions arriben als 300 milions d'euros". I assegura: "És una 'fake-news' dir que no s'inverteix a Rodalies. Qui ho diu està mal informat. S'hi hauria d'invertir més? Segur, i el Ministeri ho vol fer."

 

 

ARXIVAT A:
Mobilitat