Aturades les obres en un tram de la L9 a la Sagrera pels dubtes sobre la seguretat del projecte

Les obres de construcció de noves línies del metro a Barcelona tornen a ser notícia. La Generalitat ha decidit optar per la cautela pel que fa a la construcció del tram entre les estacions Onze de Setembre i Sagrera de la futura línia 9 i ha aturat el projecte davant d'un informe encarregat per GISA que en posa en dubte la seguretat. L'actual projecte preveia la construcció de dos túnels, un per a la línia 4 i un altre per a la línia 9, que en un tram entre l'intercanviador de Sagrera-Meridiana i l'estació del TGV estaven massa junts.
Aturades les obres en un tram de la L9 a la Sagrera pels dubtes sobre la seguretat del projecte
Barcelona

Aturades les obres en un tram de la L9 a la Sagrera pels dubtes sobre la seguretat del projecte

Les obres de construcció de noves línies del metro a Barcelona tornen a ser notícia. La Generalitat ha decidit optar per la cautela pel que fa a la construcció del tram entre les estacions Onze de Setembre i Sagrera de la futura línia 9 i ha aturat el projecte davant d'un informe encarregat per GISA que en posa en dubte la seguretat. L'actual projecte preveia la construcció de dos túnels, un per a la línia 4 i un altre per a la línia 9, que en un tram entre l'intercanviador de Sagrera-Meridiana i l'estació del TGV estaven massa junts.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Després dels fets del Carmel, qualsevol precaució sembla poca a l'hora de tirar endavant l'execució de les obres de les noves línies del metro de Barcelona. És per aquest motiu que la Generalitat ha decidit paralitzar els treballs de la línia 9 a la Sagrera, després que una auditoria encarregada per GISA ha arribat a la conclusió que l'actual projecte no ofereix les màximes garanties de seguretat que una obra d'aquestes característiques requereix. El tram en qüestió és el que va de l'estació Onze de Setembre a la de Sagrera. El projecte preveia la construcció de dos túnels, un per a la línia 4 i un altre per a la línia 9, que en un tram entre l'intercanviador de Sagrera-Meridiana i l'estació del TGV estaven massa junts. L'informe encarregat per GISA apunta que el projecte milloraria si es construís un sol túnel més ample per on passessin totes dues línies. Des del Departament d'Obres Públiques de la Generalitat tenen molt clar que la seguretat està per damunt de tot i que aquestes obres no continuaran fins que no hi hagi un projecte modificat. El 2007 està previst que pugui entrar en funcionament un primer tram de la línia 9 entre Santa Coloma de Gramenet i Badalona amb l'intercanviador de Sagrera-Meridiana.

VÍDEOS RELACIONATS