Atlantia demanarà una indemnització si el govern italià li retira la concessió

L'empresa concessionària cau a la borsa després de l'enfonsament del viaducte de Gènova

RedaccióActualitzat

Mentre aquest dijous continuen els esforços dels equips de rescat per trobar més supervivents entre la runa del viaducte de Gènova enfonsat aquest dimarts, l'altre front obert, el de les responsabilitats, ha provocat la caiguda a la borsa d'Atlantia.

Aquest grup empresarial, que juntament amb el grup ACS de Florentino Pérez controla la catalana Abertis, és el propietari d'Autostrade per l'Italia, concessionària de l'autopista de Gènova.

El govern italià es planteja revocar totalment la concessió d'autopistes o almenys del tram afectat a Atlantia. L'empresa ha advertit que, si se'ls revoca la concessió, l'executiu italià haurà de pagar una indemnització pels anys que queden de concessió. També ha afegit que els accionistes se'n ressentiran.

Per això, Atlantia ha rebut més retrets. En un missatge a les xarxes socials, el ministre de l'Interior, Matteo Salvini, ha dit que tenen una "barra increïble" i molt poc cor per parlar "de diners i de negocis" després de la tragèdia:

"Atlantia (Autostrade) encara pot, amb una barra increïble i amb morts encara per reconèixer, parlar de diners i de negocis, demanant més milions als italians en cas de retirada de concessió per part del govern, després de la massacre de Gènova."

 

 

Si, finalment, no es retira la concessió, el govern italià vol imposar una sanció de 150 milions d'euros a la companyia, encara que alguna veu dins l'executiu considera que es queda curta.

Caiguda a la borsa

El mateix dimarts les accions d'Atlantia ja van caure més d'un 4% a la borsa, i aquest dijous la caiguda ha arribat fins al 25%. Després que aquesta xifra s'hagi recuperat, fins al 16,5%, poc després de les 2 del migdia havia tornat a pujar al 22%.

El jove vicepresident del govern italià i líder de l'M5S, Luigi Di Maio, ha estat contundent aquest dijous, reiterant la intenció de retirar la concessió de l'autopista a Autostrade.

 

Segons ha dit Di Maio, la borsa es va avançar a la intenció del govern, i ha acusat l'empresa d'oblidar-se de les víctimes:

"Autostrade diu que respecta el contracte que nosaltres els revocarem, i això encara és més vergonyós perquè una paraula per les víctimes la podrien haver dit, més que pensar una vegada més en els beneficis i en els números de la borsa, que ara veiem com els han castigat, abans que s'anunciés la revocació de la concessió."

Aquest dimecres, el govern italià va decretar l'estat d'emergència a Gènova durant un any per fer front a les conseqüències de l'enfonsament del viaducte.

Notícia relacionada: Un llamp, possible desencadenant de la caiguda del viaducte de Gènova

ARXIVAT A:
GènovaInfraestructuresItàlia
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut