El logo de la Metro-Goldwyn-Mayer, als estudis de la companyia (Pixabay / Ray Miller)
El logo de la Metro-Goldwyn-Mayer, als estudis de la companyia (Pixabay / Ray Miller)

Amazon compra el llegendari estudi Metro-Goldwyn-Mayer per 8.450 milions de dòlars

La companyia de Jeff Bezos vol guanyar posicions en la guerra per l'streaming i fer ombra a Netflix i Disney+

Actualitzat

El lleó de la Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) ja té un nou propietari. El gegant del comerç electrònic Amazon ha anunciat aquest dimecres la compra de l'estudi de cinema per 8.450 milions de dòlars.

En un comunicat conjunt, les dues companyies ha destacat que Amazon "ajudarà a preservar el llegat i el catàleg de pel·lícules" de l'estudi de Hollywood, que disposa d'un arxiu de 4.000 títols.

Entre alguns d'aquests títols inclou la franquícia "James Bond" i la saga de "Rocky" i classics com "Gone with de wind" així com 17.000 sèries de televisió, amb èxits recents com "The Handmaid's Tale", "Fargo" i "Vikings".

En canvi, no comprarà clàssics com "Allò que el vent s'endugué" o "El Mag d'Oz", dels quals MGM ja no té els drets, en mans del magnat de la comunicació Ted Turner.

Amazon guanya posicions d'aquesta manera en la guerra per l'streaming. Aquesta guerra pel negoci dels continguts audiovisuals en línia ha fet que Amazon busqués reforçar la plataforma Prime Video, que té uns 175 milions d'usuaris, amb el catàleg de la Metro, pel qual podria pagar uns 9.000 milions de dòlars.

 

 

D'aquesta manera, Amazon intentarà fer ombra a plataformes com Netflix, amb més de 200 milions d'usuaris; Disney+, que sobrepassa els 100 milions d'usuaris; o la recent aliança de la Warner i Discovery, anunciada la setmana passada, amb uns 80 milions d'usuaris.

Amazon vol guanyar posicions en la guerra per l'streaming
Amazon vol guanyar posicions en la guerra per l'streaming (Europa Press / Rolf Vennenbernd)

 

MGM, en venda des de fa mesos

La Metro-Goldwyn-Mayer feia mesos que buscava comprador. Actualment, els estudis de cinema eren propietat d'un fons d'inversió que l'any passat ja va anunciar que tenia intenció de vendre-la, davant dels pocs beneficis que donava amb moltes produccions aturades a causa de la pandèmia.

Aquesta és la segona compra més important d'Amazon, darrere de l'adquisició de la cadena de supermercats Whole Foods, l'any 2017, per 13.700 milions de dòlars.

 

 

 

ARXIVAT A:
CinemaTelevisióAmazon
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut