Amazon farà pagar la taxa Google a les empreses que venen a través seu

El govern espanyol va introduir la taxa del 3% perquè les grans tecnològiques paguessin més impostos

RedaccióActualitzat

Moltes de les empreses que s'han abocat a vendre per internet i a través d'Amazon en un moment de pandèmia amb tancaments i restriccions físiques s'han endut aquest dijous una sorpresa.

Amazon ha decidit repercutir directament als seus venedors el tres per cent de l'anomenada taxa Google. És a dir, a partir de l'abril augmentaran les tarifes en un 3% pels productes venuts a Espanya per repercutir l'impost.

El govern espanyol va introduir aquesta taxa perquè les grans tecnològiques paguessin més impostos.

El gegant electrònic ha informat d'aquest càrrec en les tarifes dels articles que es venen des d'Espanya a través d'un correu electrònic a les empreses.

Captura del comunicat que Amazon ha enviat a les empreses (CCMA)

Al missatge, que ha avançat El Confidencial, Amazon explica que "augmentaran les tarifes per referència en un 3% pels productes venuts a Espanya per reflectir aquest impost addicional".

"La tarifa augmentarà un 3% (o 0,45 €) fins arribar a ser 15,45 €, cosa que equival a una tarifa de 15,45 €. No suposa un augment de 3 punts percentuals", sostenen

Entre aquestes empreses, hi ha 9.000 pimes.

La taxa Google

Luxemburg, Irlanda o Països Baixos, amb destí a l'illa de Jersey o les Illes Caiman. És el triangle de les Bermudes on els impostos que Amazon, Apple, Google o Facebook haurien de pagar aquí per les vendes que fan a Espanya, però que acaben difuminant-se a paradisos fiscals.

Per això, el govern espanyol va crear la taxa Google, per gravar la seva activitat. La taxa grava empreses que tenen ingressos anuals d'almenys 750 milions d'euros i que tenen ingressos a Espanya superiors als 3 milions d'euros.

Però Amazon, una de les grans beneficiades de la pandèmia, ha decidit que pagarà aquest impost, però repercutint-ho a les empreses que utilitzen la plataforma.

Amazon es queda amb un tant per cent de comissió de cada producte que es ven per la seva plataforma. Des d'un 7% a un 45%. Per exemple, si la comissió era d'un 15, passaria a ser d'un 15,45%.

Caldrà veure si els venedors acaben repercutint-ho també als consumidors, ja que estan subjectes a una forta fixació de preus per part de la plataforma, entre altres pràctiques.

En tot cas, el trasllat d'un impost al preu final no és una novetat exclusiva d'Amazon, ja que altres sectors, com el financer, també ho han fet en el passat.

ARXIVAT A:
InternetTecnologiaComerçAmazon
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut