Álvarez-Cascos es reunirà per primera vegada amb els alcaldes de la línia Barcelona-Puigcerdà

Els alcaldes de 14 ajuntaments de la Cerdanya, el Ripollès i Osona i els presidents dels tres Consells Comarcals, s'han constituït en comissió per actuar plegats amb l'objectiu de millorar la línia de tren entre Barcelona i Puigcerdà. Durant una reunió que han fet aquesta tarda, han sabut que el ministre de Foment els ha citat a Madrid, dimarts que ve, per tractar de la situació de la línia, on en els dos últims mesos hi ha hagut dos descarrilaments i la paralització del servei per esllavissaments.
Álvarez-Cascos es reunirà per primera vegada amb els alcaldes de la línia Barcelona-Puigcerdà
Fornells de la Muntanya

Álvarez-Cascos es reunirà per primera vegada amb els alcaldes de la línia Barcelona-Puigcerdà

Els alcaldes de 14 ajuntaments de la Cerdanya, el Ripollès i Osona i els presidents dels tres Consells Comarcals, s'han constituït en comissió per actuar plegats amb l'objectiu de millorar la línia de tren entre Barcelona i Puigcerdà. Durant una reunió que han fet aquesta tarda, han sabut que el ministre de Foment els ha citat a Madrid, dimarts que ve, per tractar de la situació de la línia, on en els dos últims mesos hi ha hagut dos descarrilaments i la paralització del servei per esllavissaments.
Actualitzat
La quinzena d'alcaldes ha consensuat un manifest en què destaquen la urgència de millorar la línia, sobretot en el tram entre Ripoll-Puigcerdà i la Tor de Querol. Deixen clar que no es tracta de canviar el traçat, però sí de millorar-lo per evitar noves esllavissades o descarrilaments com els dels últims dies. Per negociar aquests aspectes han creat una comissió, segons ha explicat l'alcalde de Ripoll, Eudald Casadesús, que ha actuat de portaveu. Han destacat que, al final, el Ministre de Foment hagi acceptat entrevistar-s'hi, dimarts. La vigília també es reuniran a Barcelona amb el Conseller d'Obres Públiques. Els alcaldes decidiran les accions que pendran després d'aquestes dues trobades. Tots els representants recorden que aquesta línia, que arriba fins a França, és internacional i que, per tant, ha de tenir un tracte prioritari. Per això demanen inversions constants, cada dos anys, per millorar aquesta infraestructura.

NOTÍCIES RELACIONADES