Foto de grup durant la presentació de la campanya de promoció del comerç de proximitat el 10 de novembre de 2016. (Horitzontal)
Foto de grup durant la presentació de la campanya de promoció del comerç de proximitat el 10 de novembre de 2016. (Horitzontal)
Gavà

Ajuntaments del Baix Llobregat engeguen una campanya de promoció del comerç local davant la proliferació de centres comercials

Actualitzat

ACN Gavà.-Els Ajuntaments de Gavà, Viladecans, Castelldefels, Sant Boi de Llobregat i el Prat de Llobregat, han presentat aquest dijous una campanya conjunta de promoció del comerç de proximitat als diferents municipis. Sota la marca comuna 'Urban Shopping', la campanya, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, vol posar en valor el comerç local que "forma part del cor i l'ànima dels municipis", segons ha destacat l'alcaldessa de Gavà, Raquel Sànchez. Tot i que han volgut deixar clar que la campanya "no va en contra de ningú", els representants de tots cinc municipis han reconegut que el petit comerç al Baix Llobregat i especialment a la zona del Delta ha d'afrontar "moltes amenaces" com ara la proximitat amb Barcelona i, especialment, la "saturació" de centres comercials. La campanya arrencarà el 15 de novembre i s'allargarà fins el 9 de gener amb l'objectiu d'incentivar les compres nadalenques en el comerç de proximitat.

La presentació de la campanya, la primera que impulsen conjuntament els cinc municipis, s'ha fet a l'Ajuntament de Gavà i ha comptat amb la presència de les alcaldesses de Gavà i Castelldefels, Raquel Sànchez i Candela López, els regidors de Comerç de Viladecans, Carmen Gimeno, el Prat de Llobregat, Marta Mayordomo, i Sant Boi de Llobregat, Elena Amat, i del diputat delegat de Comerç de la Diputació de Barcelona, Isaac Albert. La campanya s'articularà al voltant de la sort com a eix temàtic des del punt de vista del privilegi que representa viure, treballar o moure's per barris i municipis amb teixit comercial actiu, un comerç de qualitat que ofereix un bon producte i una atenció personalitzada i que omple de vida els carrers. Un missatge que, en diferents suports, traslladaran clients reals de comerços reals dels diferents municipis que se senten afortunats de comparar a la seva botiga de sempre i que serveixen també per visibilitat la bona feina dels comerciants locals. La campanya, dissenyada per l'agència de comunicació E2S, es posarà en marxa en múltiples formats i canals: publicitat exterior, retolació d'autobusos, falques radiofòniques, xarxes socials i un photocall."Saturació" de nou centres comercialsTot i que durant les diferents intervencions s'ha volgut deixar clar que la campanya "no va en contra de ningú", l'alcaldessa de Gavà, Raquel Sànchez, sí que ha reconegut que l'obertura de l'outlet de Viladecans ha donat peu a posar en valor el comerç de proximitat. En línies generals, tots els participants a la presentació, menys la regidora de Viladecans, Carmen Gimeno, han reconegut que el territori està "saturat" de centres comercials i que cal buscar fórmules per frenar la seva proliferació malgrat que els ajuntaments, han afegit, "tenen les eines que tenen".La més explícita en aquest sentit ha estat la regidora de Comerç de Sant Boi de Llobregat, Elena Amat, que ha convidat els grans inversors a no invertir més en grans superfícies a la zona i canviar d'objectiu apostant per invertir en locals tancats al centre dels municipis. Sobre el nou outlet de Viladecans, la regidora de Comerç del municipi ha destacat que no es tracta d'una superfície comercial més perquè aposta per un model de negoci diferent que portarà un client diferent que normalment no s'acosta a la xona i que això cal aprofitar-ho en benefici de la comarca.

Anar al contingut