Així és Optimus, el robot humanoide de Tesla, que Musk vol vendre al preu d'un cotxe

Elon Musk ha presentat el primer prototip del robot, que trigarà anys a estar desenvolupat

Sílvia MateuActualitzat

Tesla ha presentat un primer prototip del seu robot humanoide, l'Optimus. El fundador de la companyia, Elon Musk, va anunciar el projecte fa un any, acompanyat d'una persona disfressada de robot.

Encara falta molt per tenir-lo enllestit, però com a mínim ara podem fer-nos una idea de l'aspecte que té aquest primer model, conegut internament com a Bumble C.

Tant l'anunci com la presentació del prototip han estat durant el Dia de la Intel·ligència Artificial de l'empresa, a les oficines de la companyia a Palo Alto, a Califòrnia, i s'han retransmès per internet.

Optimus ha estat a l'escenari poc més d'un minut, ha caminat amb passos rígids, ha saludat, s'ha bellugat una mica i ha marxat, en la primera demostració sense estar connectat a cables o grues, segons es ha explicat.

 

Tesla també ha mostrat un vídeo de l'Optimus que, amb ajuda, és capaç de fer tasques senzilles com regar plantes, transportar caixes i aixecar barres metàl·liques.

La primera vegada que Musk va parlar del Tesla Bot va dir que seria capaç d'"eliminar les tasques perilloses, repetitives i avorrides" que ara fan els humans.
 

Característiques tècniques

Fa 1,73 metres i pesa 57 quilos. Inclou un paquet de bateries de 2,3 kWh, pensat per donar-li autonomia per a un dia de feina. Te connectivitat wifi i Long Term Evolution (LTE).

El projecte aprofita l'experiència de Tesla en el desenvolupament de cotxes i en la conducció autònoma.

Segons es va explicar a la presentació, es va utilitzar la tecnologia del simulador d'accidents per provar la capacitat del robot de caure de cara sense trencar-se.

El sistema Autopilot és un software que encara no permet circular sense el control del conductor, i hi ha hagut diversos accidents.

Més barat que un cotxe

Segons el màxim executiu de Tesla, el robot es podria vendre per menys de 20.000 dòlars, menys d'una tercera part del preu del model Y.

Per això caldria produir-ne milions d'unitats, per poder reduir els costos. Elon Musk ha parlat d'aquest negoci com una font d'ingressos que podria superar la dels vehicles elèctrics de Tesla.

"Encara queda molta feina a fer", va admetre Musk a la presentació. Compten que poden trigar ben bé una dècada a acabar de desenvolupar aquest robot i, segons va dir, es podran fer comandes d'aquí a tres o cinc anys.


Pitjor que altres robots

Altres fabricants d'automòbils, com Toyota i Honda, han fet prototips de robots que són capaços de fer coses complicades com encistellar una pilota. També s'han vist robots amb aspecte molt més humanoide, com l'Ameca, desenvolupat per Engineered Arts.

Segons Elon Musk, a aquests robots "els falta cervell i no tenen capacitat per anar pel món per si mateixos", un repte que vol aconseguir. L'altra gran diferència és la voluntat de trobar un mercat massiu.

Musk va dir que volen fer versions útils d'Optimus, capaces de fer tasques, però que també pugui ser "una mena d'amic i company per passar una estona".

 

ARXIVAT A:
Tecnologia
Anar al contingut