TGV

Aixequen les vies del TGV en un tram de dotze quilòmetres entre Pina de Ebro i Bujaraloz

Les obres de drenatge del terreny del tram de la via del TGV entre Pina de Ebro i Bujaraloz, a Saragossa, ja han entrat en un nou estadi. Si al principi les màquines obrien rases al costat i a sota de la via per col·locar-hi tubs de drenatge, ara, directament, ja es retiren les vies. Tot i que el canvi de rumb de les obres és prou visible i aparatós, el GIF, l'ens Gestor d'Infraestructures Ferroviàries, afirma que els treballs tenen un caràcter puntual i no incidiran en la posada en servei de la línia. Per la seva part, el Col·legi de Geòlegs d'Aragó creu que aquestes obres donen la raó a l'informe en què advertien de la inestabilitat del subsòl sobre el qual transcorre la via.

Actualitzat
Alguns trams de la via del TGV en els 12 quilòmetres entre Pina de Ebro i Bujaraloz, a la província de Saragossa, segueixen en obres. Els operaris del GIF continuaran aixecant rails durant tot el mes en els trams afectats per la inestabilitat del terreny, que sumen uns 5 quilòmetres. Tot i l'aparatositat de les obres, el GIF insisteix que es tracta d'una actuació de drenatge habitual en les línies ferroviàries de nova creació. En canvi, el Col·legi de Geòlegs d'Aragó creu que els treballs que s'han de fer, que van començar la setmana passada, donen la raó a l'informe en què advertien de la inestabilitat del subsòl sobre el qual transcorre la via. De moment, ja s'han aixecat almenys dos trams sencers de rails, tot i que només s'ha actuat en un dels sentits per poder seguir fent proves amb trens. El Gestor d'Infraestructures Ferroviàries afirma que els treballs tenen un caràcter puntual i no incidiran en la posada en servei de la línia. Malgrat tot, continuen mantenint un silenci absolut pel que fa al calendari d'entrada en funcionament del TGV i el sobrecost que això suposarà.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut