La balança, que és digital, no mostra el pes en públic (Air New Zealand)

Air New Zealand comença a pesar passatgers de vols internacionals abans de pujar a l'avió

La iniciativa, que és voluntària, confidencial i anònima, forma part d'una enquesta promoguda per l'Autoritat d'Aviació Civil de Nova Zelanda per fer els vols més "segurs i eficients"

Actualitzat

Des d'aquest dilluns, als passatgers de vols internacionals que surten de l'aeroport d'Auckland, a Nova Zelanda, i viatgen amb Air New Zealand se'ls demana si volen pujar en una balança per registrar el seu pes. Pesar-se és voluntari i la balança no mostra, en cap moment, el pes del viatger, perquè és una dada privada i confidencial. Això sí, queda registrat en una base de dades per saber com es distribueix el pes dins de l'aeronau.

La iniciativa forma part d'un programa pilot que durarà un mes --fins al 2 de juliol--, vol pesar fins a 10.000 viatgers i no és nova. L'any 2021 ja es va posar en pràctica amb passatgers de vols interiors.

El programa, que s'anomena "Enquesta de pes dels passatgers", vol recopilar dades sobre tota la càrrega que porta l'aeronau i com es distribueix dins de l'aparell, com explica en un comunicat Alastair James, responsable de control de càrrega de la companyia: 

"Pesem tot el que puja a l'avió, des de la càrrega fins als àpats a bord, passant per l'equipatge de la bodega. Per als clients, la tripulació i les bosses de cabina, utilitzem pesos mitjans, que obtenim fent aquesta enquesta."

Tot i així, el pes és una dada personal que no tothom vol revelar, i pujar en una balança davant de tothom, amb una cua esperant al darrere, pot incomodar qualsevol. Per tal de protegir la privadesa de les persones, la companyia aèria explica que la balança no mostra cap xifra i que les dades són anònimes i confidencials.

"Sabem que pujar a la balança pot ser descoratjador. Volem assegurar als nostres clients que no hi ha cap pantalla visible enlloc. Ningú pot veure quant peses, ni tan sols nosaltres."

"És senzill, és voluntari i, en pesar-vos, ens ajudeu a fer els vols més segurs i eficients", afegeix el comunicat. Als viatgers se'ls demana que pugin a la balança en el moment de facturar el vol. L'equipatge es posa en una altra balança, al costat, i es pesa per separat.

Entre les persones a les quals es pot demanar que participin en l'enquesta hi ha aquelles que viatgen en el vol directe d'Auckland a l'aeroport JFK de Nova York, una ruta de 17 hores que es va posar en marxa fa un any i que és un dels vols més llargs del món.

El nou servei de lliteres per hores es posarà en marxa l'any vinent (EFE / Air New Zealand)

Càpsules amb lliteres per hores, per a vols de llarga distància

El passat 10 de maig, la companyia també va fer pública la intenció d'oferir un nou servei, a partir del 2024, que permetrà dormir en una llitera en els vols a llarga distància, pagant per hores, en unes càpsules que ha patentat amb el nom d'Economy Skynest.

Cada "habitació" és un mòdul amb tres lliteres per banda, de dos metres de llarg i 58 centímetres d'ample", que inclou llençols, mantes i coixins, a més d'unes cortines que les separen les unes de les altres per donar un mínim de privacitat.
 

 

ARXIVAT A:
MobilitatNova Zelanda
Anar al contingut