Afectacions generalitzades a Rodalies pel retard de les obres d'Adif a Sants
Andana de l'estació de Sants (ACN/Lluís Sibils)

Afectacions generalitzades a Rodalies pel retard de les obres d'Adif a Sants

A més de retards, la reducció de trens a les línies R2 Nord, R2 Sud, R1 i R4 ha causat aglomeracions als vagons

Actualitzat

Matí de retards i problemes a Rodalies. La demora d'Adif en l'acabament de les obres que s'han fet aquest cap de setmana a les vies de l'estació de Sants ha causat, aquest matí, afectacions generalitzades a les línies de Rodalies, amb importants retards. Renfe ha modificat la programació de trens i ha reduït l'oferta a les línies R1, R4 i R2 Sud i Nord, i la desviació de l'R11 de Girona a l'estació de França. La reducció de trens ha causat aglomeracions en alguns vagons.

En no haver-se acabat les obres com estava previst, en sentit sud tots els trens regionals i l'R2 Sud han de passar per la via 7, per on ja circulen habitualment els trens de les línies R1, R3, R4 i R12.

 

 

El portaveu de Renfe, Antonio Carmona, ha explicat, de forma gràfica, el que ha suposat el retard de les obres: "És com si tens una autopista de 3 carrils i només n'hi deixes un."

Les vies 11 i 12 no estaven operatives a primera hora del matí perquè Adif no havia acabat els treballs com estava previst. Durant el cap de setmana ja es van fer les previsions, però aquest matí tot el trànsit s'ha hagut de concentrar a la resta de vies.

Els retards han estat de mitja hora o més a totes les línies. A mig matí, Adif ha donat com a operativa la via 12, cosa que ha permès restablir l'oferta a les línies R1, R3 i R4. L'R11 s'ha pogut normalitzar amb la desviació a l'estació de França.

 

Cartell lluminós a l'estació de Sants de Barcelona (CCMA)

A l'R2 es mantenen retards de 15 minuts.

Menys trens i més aglomeracions als vagons

Per intentar no generar un col·lapse encara més gran a Sants, s'han reduït trens a les línies R2 Nord, R2 Sud, R1 i R4.

Passatgers esperant en una de les andanes de l'estació de Sants (CCMA)

Aquesta reducció ha fet, sobretot a primera hora, que els vagons anessin més plens. Un estudiant de Tarragona es queixava de la impossibilitat de mantenir cap distància de seguretat i explica que ha hagut de deixar passar un tren.

"Aquest matí el tren anava abarrotat. He hagut d'esperar el següent des de Tarragona cap a Barcelona. Era un tren que ja arribava tard i l'altre també, i he anat dret."

Un altre estudiant de Gavà ha explicat que el tren de les 7 ha arribat "a dos quarts passats". El tren venia molt ple, però l'havia d'agafar perquè tenia un examen.

"Hi he pogut entrar perquè hi he entrat per força. Altra gent no hi ha pogut entrar. A dintre, encongits, sense poder moure'ns, i tot el trajecte així, i cada vegada més estrets perquè a cada parada sortia poca gent i n'entrava molta."


Ampliar les vies a Sants

La companyia treballa des de fa un mes i mig en el dispositiu a les obres del 4+4 a la part del túnel del passeig de Gràcia. L'estació de Sants té vuit vies d'estacionament per a trens de Rodalies, Regionals i Llarga Distància. Fins ara, dues donaven servei als 470 trens diaris que passen pel túnel de la plaça de Catalunya, i les altres sis, als 370 trens que passaven pel túnel del passeig de Gràcia.

Amb el nou esquema, les vies 7, 8, 9 i 10 de Barcelona Sants serviran per als trens que circulen pel túnel de la plaça de Catalunya, i les vies 11, 12, 13 i 14 s'utilitzaran per als del passeig de Gràcia. D'aquesta manera, cada túnel comptarà amb dues vies per sentit utilitzant la mateixa andana.

Aquestes obres que han afectat el trànsit de trens aquest cap de setmana són les que Adif no ha acabat a temps aquest dilluns.

ARXIVAT A:
MobilitatRenfeRodalies
Anar al contingut