Barcelona

Adjudicat el projecte d'FGC a Barcelona entre plaça Espanya i Gràcia

És l'allargament de la línia Llobregat-Anoia en 4 quilòmetres i tres estacions noves per enllaçar amb la línia Barcelona-Vallès i també amb la L5 del metro

RedaccióActualitzat

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat aquest dimecres la redacció del projecte bàsic per allargar la línia Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat –FGC- entre les estacions de plaça Espanya i de Gràcia, a Barcelona, on enllaçarà amb la línia Barcelona-Vallès.

L'adjudicació, per valor d'1,7 milions d'euros, marca un termini de 10 mesos per la redacció del projecte. És un projecte per construir 4 quilòmetres de túnel amb dues tuneladores de més de 6 metres de diàmetre, tres estacions noves i la remodelació de la de plaça Espanya.

 

321 milions d'euros de pressupost i previsió d'entrada en servei el 2023

Aquesta prolongació donarà servei a uns 19 milions de viatgers l'any, gairebé 70.000 cada dia, amb un accés més directe al centre de Barcelona per les dues línies d'FGC. Està considerat com a prioritari pel Pla Director d'Infraestructures 1011-2020 i la previsió actual és que estigui acabat el 2023.

El pressupost és considerable: 321 milions d'euros per construir els túnels i les noves estacions, que estaran situades a l'Hospital Clínic, amb enllaç a la L5 del metro, a la plaça Francesc Macià, amb connexió amb el Tram, i a Gràcia, on enllaçarà amb l'estació existent d'FGC de la línia Barcelona-Vallès.

Anar al contingut