Adif trigarà 10 mesos a reparar l'R1 entre Malgrat i Blanes malmesa pel Gloria
Les vies del tren destrossades entre Malgrat i Blanes per la Tordera, que es va desbordar el 22 de gener durant el temporal Gloria (ACN)
Blanes

Adif trigarà 10 mesos a reparar l'R1 entre Malgrat i Blanes, malmesa pel Gloria

L'endarreriment de la reparació, que costarà 8 milions, obligarà els usuaris a fer el trajecte amb autobusos com a mínim fins a finals d'any

RedaccióActualitzat

El tram de la línia R1 de Rodalies entre Malgrat i Blanes no tornarà a funcionar, com a mínim, fins d'aquí a 10 mesos. Ho ha explicat Adif als alcaldes de les poblacions afectades.

La crescuda del riu Tordera durant el temporal Gloria va endur-se el pont d'en Pitxota, pel qual passava el tren, i va deixar les vies penjant.

El pont de'n Pitxota, per on passava la via de tren de Rodalies de la línia R1, el 22 de gener durant el temporal Gloria

4,5 quilòmetres de via

Els desperfectes no es van limitar al pont: fins a 4 quilòmetres i mig de via van quedar malmesos.

Això va ser el 22 de gener, i aquell mateix dia es va assegurar que es trigaria entre 6 i 9 mesos a reconstruir-lo.

Finalment, però, aquell termini, que ja era llarg, s'ha estirat encara més, cosa que ajorna almenys fins a finals d'any el restabliment del servei.

Detall de com ha quedat la via del tren en suspensió en caure el pont per on passa l'R1
Detall de com va quedar la via del tren en suspensió en caure el pont per on passa l'R1

8 milions d'euros

Per tant, els usuaris hauran de continuar fent el trajecte per carretera amb autobusos durant el que queda d'any.

Aquest dimecres s'ha sabut que el termini s'estirava i també que la reconstrucció del tram costarà uns 8 milions d'euros

Les restes del pont de la via del tren sobre el Tordera, aquest dimecres

Reclamen la via doble

La notícia no ha agradat gens a les poblacions afectades: l'alcalde de Blanes, Àngel Canosa, s'ha queixat, tot i que ha agraït l'actitud dels responsables:

"És negatiu, en el sentit que ens van avançar que el temps d'execució d'aquesta obra per via d'urgència seria de 10 mesos; és positiu en el sentit de veure que tant Adif, com Renfe com la Generalitat tenien ganes de resoldre-ho ràpid."

L'alcalde de Blanes, Àngel Canosa, aquest dimecres

Canosa diu que els ha demanat que s'aprofiti l'avinentesa per convertir la línia de via única a via doble, encara que això signifiqui que es trigui més:

"Potser serà el moment per plantejar-nos si val la pena esperar una mica més de temps, que no ens han pogut saber dir quan, per realment fer efectiu una doble via i començar a tenir un servei de qualitat com ens mereixem."

Aquesta nit de dimarts a dimecres ja han començat les feines per retirar la catenària. Diumenge està previst que es retiri la via del tren i a començaments del mes de març es farà la demolició dels pilars del pont antic.

Autobús que fa el trajecte alternatiu per carretera entre Malgrat de Mar i Blanes


L'autobús no arriba a l'estació de Malgrat

2.000 viatgers al dia utilitzen el servei d'autobusos alternatius organitzat per Renfe, la meitat que abans del Gloria.

El servei es fa amb 6 autobusos, i cada 10 minuts en surt un de Malgrat cap a Blanes i un altre en sentit contrari.

A Blanes els deixen a tocar de l'estació, però a Malgrat no, perquè els autobusos no poden passar pels carrers pròxims a l'estació i han de caminar 5 minuts per arribar-hi.

 
ARXIVAT A:
Mobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut