El 40% de l'electorat no confia en ningú

Acaba la campanya electoral al Perú de cara a uns comicis força ajustats

Avui s'acaba la campanya electoral al Perú de cara a la segona volta d'unes eleccions que es disputen Alejandro Toledo, que va guanyar la primera volta, i Alan García. Tots els sondejos apunten una curta distància entre els dos candidats, però, tot i això, s'intenta vèncer el clima de desinterès que hi ha per uns comicis que han tingut una campanya plena d'acusacions.

Actualitzat
Última demostració d'efectisme electoral al Perú abans de la celebració, diumenge, dels comicis presidencials. En les últimes setmanes, tant Alejandro Toledo com Alan García han mirat d'animar un electorat el 40% del qual manifesta, segons diverses enquestes, que no confia en cap dels dos candidats. La reactivació de l'economia i la promesa de la creació massiva de llocs de treball han centrat les propostes electorals, en un escenari polític de moment dominat per Toledo, guanyador de la primera volta. Toledo ha esgrimit fins a l'últim moment la seva condició de principal protagonista de la revolta democràtica contra el règim de Fujimori per fer-se mereixedor moral de la presidència. Però, com ha assenyalat el principal analista de l'institut d'opinió Apoyo, el líder de Perú Posible està fent campanya, per aquest motiu, des de fa més de dos anys i el seu discurs ha sofert un desgast evident. Tot sembla girar, doncs, al voltant de les expectatives del candidat i expresident Alan García, que fa tan sols uns mesos era políticament irrellevant i que ara alguns sondejos situen només a tres punts de Toledo. Han estat les mútues acusacions de corrupció i d'escàndols la principal causa del desinterès de l'electorat. Una actitud que es podria concretar en un 25% de vots en blanc. Un mal presagi per superar nítidament la crisi heretada del règim de Fujimori.
Anar al contingut