La terminal de l'aeroport de Lleida-Alguaire
La terminal de l'aeroport de Lleida-Alguaire
Barcelona

Abertis, Aena i Ferrovial, interessades en la gestió de l'aeroport de Lleida

El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha anunciat la posada en marxa del concurs de licitació per a la concessió de la gestió de l'Aeroport Lleida-Alguaire, pel que ja s'han interessat empreses com Abertis, Aena, Aeroports de París i Ferrovial. Segons ha explicat Nadal, el govern s'encarregarà de la gestió d'aquest aeroport des que entri en funcionament, abans de finals del 2009. Per aquest motiu, ha nomenat un director de l'aeroport, Alberto López, i un director d'operacions, Antoni Serra. El govern el gestionarà fins al segon trimestre del 2010, quan comenci a operar el concessionari privat guanyador del concurs, que s'anunciarà el mes de febrer de l'any que ve.

Actualitzat
Les empreses que optin a la gestió d'aquesta infraestructura podran presentar les seves candidatures fins al 15 de desembre i la que finalment sigui la concessionària operarà per un període de 25 anys com a mínim i de 35 com a màxim.
Entre les condicions per participar en la concessió està l'execució d'obres d'ampliació de l'aeroport per un import de fins a 20 milions d'euros, obra amb la qual s'expandiria la terminal de sortides i arribades en cas que se superessin els 500.000 passatgers o si els contractes amb companyies aèries indiquessin la necessitat d'una ampliació a mitjà termini.

Un altre dels requisits és que les empreses presentin un projecte de desenvolupament d'una ciutat aeroportuària amb infraestructures com hotels -en un terreny de 20 hectàrees pròxim a l'aeroport-, així com d'un parc industrial que pugui acollir indústries del sector.

Nadal ha explicat que el cànon anual que el concessionari haurà de pagar al govern serà d'un mínim de 2,2 milions d'euros, i que "mai" serà la Generalitat la que pagui a l'empresa concessionària perquè desenvolupi les tasques de gestió. Malgrat que el govern externalitzarà la gestió de l'aeroport, continuarà sent el propietari i també participarà en una comissió estratègica, al costat d'administracions locals i institucions lleidatanes.

Tant Nadal com Balaguer han recordat que, encara que els vols comercials es concentraran en caps de setmana, l'aeroport estarà obert "els set dies de la setmana" per a activitats com vols de càrrega o privats. En aquest sentit, Balaguer ha explicat que, quan hi hagi demanda per part de les companyies per operar amb vols comercials de dilluns a divendres, s'ampliaran els contractes dels empleats de l'aeroport perquè puguin prestar servei més enllà del cap de setmana, i ha destacat que la posada en marxa s'ha de fer "bé" encara que això impliqui una progressió lenta.

Nadal ha eludit donar noms de possibles companyies aèries que operaran des de l'aeroport de Lleida-Alguaire, però ha apuntat que operadors turístics del Regne Unit i Irlanda ja s'hi han mostrat interessats. En els pròxims deu anys, s'espera que aquesta infraestructura permeti transportar 395.000 passatgers anuals, que generi uns ingressos d'uns 47 milions d'euros l'any, que connecti amb les capitals europees i que sigui una forta competència de l'aeroport francès de Tolosa.
Anar al contingut