Una campanya de promoció ofereix un web per simular crims d'encàrrec

Una campanya de promoció del canal <a href="http://www.13emerue.fr/" Target="_alt"> 13ème Rue</a> (l'equivalent al <a href="http://www.calle13.es/" Target="_alt"> Calle 13</a> espanyol) proposa als usuaris que <a href="http://www.jetueunami.com/13emeRUE/" Target="_alt">"matin un amic"</a> via internet. El joc és força simple i consisteix a afegir la fotografia d'algú, o la d'un mateix, en un lloc web des d'on pots triar a quin criminal encarregues la missió. Tot seguit, s'activa un vídeo on es veu l'escena de l'assassinat i la víctima té la cara de la persona que s'ha triat. Com es pot suposar, els "amics" escollits no tenen perquè autoritzar que la seva imatge es pengi en aquest web. I no hi ha cap raó tampoc perquè les víctimes hagin de ser autèntics "amics". N'hi ha prou de tenir la seva fotografia.
janquim / Internet

Una campanya de promoció ofereix un web per simular crims d'encàrrec

Una campanya de promoció del canal 13ème Rue (l'equivalent al Calle 13 espanyol) proposa als usuaris que "matin un amic" via internet. El joc és força simple i consisteix a afegir la fotografia d'algú, o la d'un mateix, en un lloc web des d'on pots triar a quin criminal encarregues la missió. Tot seguit, s'activa un vídeo on es veu l'escena de l'assassinat i la víctima té la cara de la persona que s'ha triat. Com es pot suposar, els "amics" escollits no tenen perquè autoritzar que la seva imatge es pengi en aquest web. I no hi ha cap raó tampoc perquè les víctimes hagin de ser autèntics "amics". N'hi ha prou de tenir la seva fotografia.
Actualitzat
El resultat és d'un gran impacte, fins al punt que al web s'adverteix que no és apte per als menors de 16 anys.

Milers de persones hi han participat i molts usuaris han repetit l'experiència, com es pot comprovar al rànquing dels 113 amb més crims a les seves espatlles. El campió ha ordenat "l'assassinat" de més de seixanta víctimes.

Pistola o bat de beisbol

Quan s'entra el lloc, es demana que s'esculli un sicari. Entre els candidats hi ha un expert amb la pistola automàtica que té aspecte de mafiós, un elegant habilidós amb la "katana" i una noia que dispara amb un rifle de gran precisió.

També es poden triar sistemes més matussers, com ara una piscina de ciment o un bat de beisbol a mans d'un forçut amb cara de pomes agres.

Campanya violenta

La campanya és obra de l'empresa BETC Euro RSCG, que d'aquesta manera s'ha anotat un èxit, ja que tant a França com en altres països hi ha moltes persones que el donen a conèixer enviant la seva adreça.

El canal 13ème Rue està especialitzat en l'emissió de pel·lícules i sèries de suspens i de sèrie negra, de manera que la proposta de promoció s'ajusta als atributs de la marca que defensa.

Una altra cosa és que no s'ajusti de la mateixa manera a la noció tan estesa del que és "políticament correcte". Sembla obvi que no pot ser vist com a res més que un simple divertiment, al costat de molts videojocs de continguts violents, però al mateix temps posa a l'abast obert continguts de violència elevada. Per ara, no se sap que a França o a cap altre país hagi provocat cap polèmica encesa.