Un web recull les "piulades" a Twitter sobre el Maresme

Cada vegada que algú escriu a Twitter el nom d'una població del Maresme, el seu missatge apareix al web "Pensaments del Maresme", que recull de forma robotitzada tots els "twitts" que esmenten en aquesta comarca ("piulades" és la manera que sembla tenir més acceptació entre els usuaris catalans d'aquest servei que restringeix els missatges als 140 caràcters).
janquim

Un web recull les "piulades" a Twitter sobre el Maresme

Cada vegada que algú escriu a Twitter el nom d'una població del Maresme, el seu missatge apareix al web "Pensaments del Maresme", que recull de forma robotitzada tots els "twitts" que esmenten en aquesta comarca ("piulades" és la manera que sembla tenir més acceptació entre els usuaris catalans d'aquest servei que restringeix els missatges als 140 caràcters).
Actualitzat
El sistema té algunes imperfeccions, perquè hi ha topònims del Maresme que coincideixen amb cognoms de persones que alguns usuaris mencionen sense pretendre referir-se a cap població. Els filtres són millorables, però el projecte es troba en una etapa d'experimentació, com el seu autor explica en un blog personal: "Estic convençut que el projecte gaudirà d'una bona acceptació, i també que a partir d'aquesta experiència alguns mitjans digitals agafaran el meu relleu per donar més importància als seus usuaris, seguidors i lectors".

Qui escriu això és Laureà Folch, regidor de Comunicació, Noves Tecnologies i Participació a l'Ajuntament de Vilassar de Mar per CiU. Folch, que també és present a Cativistes, la xarxa social creada per CDC, és enginyer tècnic en telecomunicacions i és reconegut per la seva implicació en projectes relacionats amb les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).

És el creador d'un "moblog" (blog mantingut des de dispositius mòbils) i aquest format el va fer mereixedor d'un dels premis al millor blog de l'any, en l'edició del 2009.

Fotos i vídeos

El web, que s'ha obert fa poques setmanes, també recull totes les fotografies de galeries públiques com Flickr que hagin estat etiquetades amb referències al Maresme, a més de vídeos del YouTube i notícies d'institucions com el Consell Comarcal. Com explica el mateix Folch, és un experiment que destaca perquè utilitza només "continguts que aporten els usuaris, i pretén demostrar la potència de les eines 2.0 aplicades al món de la comunicació audiovisual".

"Pensaments del Maresme" és una altra demostració de la capacitat que aquestes eines aporten a persones emprenedores, tant per agregar informació local, com va fer un jove a Sant Sadurní d'Anoia, com per informar a temps real sobre un servei, com és el cas del web que recull els comentaris dels usuaris davant les incidències del servei ferroviari de Rodalies.